Epson Danmark

Epsons interaktive projektorer fås nu i hele verden med SMART Notebook-software

Pressemeddelelse   •   Jan 20, 2016 08:30 CET

Samarbejde kombinerer avancerede undervisningsløsninger med henblik på at forbedre læringen i undervisningslokalet

Epson og SMART Technologies Inc. annoncerer en aftale om, at SMART Notebook®-software til samarbejdsbaseret læring nu vil blive leveret sammen med Epsons interaktive projektorer i hele verden. Ved at skabe en stærk kombination til interaktiv læring er det nu nemmere end nogensinde før for undervisere at få adgang til en verdenskendt læringssoftware sammen med markedets førende displays til samarbejde.

"Undervisere ønsker de bedste hardware- og softwareløsninger til at hjælpe dem med at undervise effektivt og med at sætte skub i de studerendes engagement og læringsresultater", siger Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark. "Dette partnerskab taler direkte til undervisernes behov for at skabe engagerende, virkningsfulde og sjove lektioner samt til at reagere på de studerendes behov i realtid. Ved at kombinere disse førende interaktive klasselokaleteknologier leverer vi værktøjerne til at opfylde disse behov."

Den nye aftale bygger på den allerede etablerede softwarerelation mellem de to virksomheder, som har gjort det muligt for Epson at sælge SMART Notebook-softwaren sammen med deres interaktive projektorer på visse markeder siden 2013. Epson vil nu som standard på verdensplan pakke SMART Notebook-softwaren, herunder et SMART Notebook Advantage-abonnement til det første år, sammen med Epsons interaktive projektorer. Med dette abonnement kan kunderne opgradere til alle nye versioner af Notebook-softwaren i det første år samt få adgang til teknisk support og låse op for de fremragende funktioner i Notebook.

"Vi er glade for at udvide rækkevidden af vores mangeårige partnerskab med Epson til et globalt tilbud", siger Greg Estell, Solutions President, SMART Technologies. "SMART Notebook giver undervisere mulighed for nemt at skabe engagerende, interaktiv læring på en måde, der er naturlig for både undervisere og studerende, og nu kan de gøre det på en interaktiv Epson projektor."

Denne vinderkombination giver undervisere i hele verden mulighed for at bruge den mest sælgende interaktive projektor1 med software til samarbejdsbaseret læring til at skabe visuelt indbydende, engagerende og interaktive læringsoplevelser. Epsons fuldstændige serie af interaktive projektorer er testet og fuldt godkendt af SMART til brug med SMART Notebook-softwaren, og SMART Notebook understøtter fuldt ud Epsons interaktive funktioner, som dobbelt pen og fingertouch. Både Epson og SMART yder kundesupport og uddannelse til deres respektive produkter og giver dermed undervisere større selvtillid, når de bringer mere samarbejde ind i klasselokaler og andre læringsområder.

Tilgængelighed

Epsons interaktive projektorer med SMART Notebook-software kan fås allerede fra starten af 2016.

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.