Eurosport Danmark

Eurosports kanaler giver dig Bundesliga-bold hele ugen

Pressemeddelelse   •   Sep 22, 2014 13:57 CEST

Bendtner fik 90 minutter for Wolfsburg i weekenden, Højbjerg den sidste halve time og Kasper Hjulmands Mainz hentede sæsonens anden sejr i opgøret mod Dortmund. I denne uge sender Eurosport, Eurosport 2 og Eurosport Player hele 9 kampe fra Bundesligaen, hvor danskerne og det spændende derby mellem Schalke 04 og Dortmund er på plakaten.

Der venter de danske fodboldfans en spændende uge, hvor både midtugens og weekendens kampe byder på yderst interessante opgør. Nicklas Bendtner ser ud til at være kommet nærmere en fast plads, da han i sidste rundes sejr over Leverkusen var at finde i startopstillingen for første gang. Eurosports ekspertkommentator Bjarne Goldbæk så gode takter fra den danske angriber:

Bendter spiller overraskende godt i søndagens storsejr. Han bevæger sig godt på banen, holder samtidig godt fast i bolden og ser skarp ud i hovedstødsduellerne. Han rammer stadig ikke sin topform, men han ser fit ud, og jeg er sikker på, at det har hjulpet gevaldigt, at han nu er i en klub, hvor han bliver anset for at være vigtig for holdet modsat i Arsenal. Det tegner sig rigtigt godt for ham”.

Bendtner og Wolfsburg har i denne uge to muligheder for at bygge videre på den flotte 4-1 sejr over Leverkusen, når de onsdag kl. 20.00 drager til hovedstaden, hvor Hertha Berlin venter i en kamp, som kan ses på Eurosport Player. Lørdag tager de så hjemme i bilbyen imod Werder Bremen, som ikke har fået en prangende start på Bundesliga-sæsonen. En kamp som Eurosport 2 sender direkte fra kl. 18.30.

Det var ikke kun den lange danskerangriber, der kunne glæde sig over en flot sejr i weekenden. Også Mainz med Kasper Hjulmand i spidsen leverede en fornem præstation, da de tog alle tre point imod det stærke mandskab fra Dortmund. Eurosport 2 sender LIVE fra Mainz, når de på fredag kl..20.30 skal forsøge at bygge videre på succesoplevelsen, når Jannik Vestergaards Hoffenheim kommer på besøg. Hoffenheim har fået en flot start på sæsonen, hvor de med otte point indtager en delt 1.plads.

Den store dækning af Bundesligaen starter allerede tirsdag, hvor Eurosport 2 sender opgøret mellem den store overraskelse fra Paderborn og titelfavoritterne fra Bayern München. En kamp som Henrik Hvillum har følgende at sige til:

Jeg ser frem til at se en af ugens første kampe, når Bayern Munchen tager imod SC Paderborn. Paderborn har overrasket alt og alle som nyoprykket hold, der på nuværende tidspunkt indtager en delt førsteplads i Bundesligaen, og samtidig har Bayern München senest skuffet med kun en uafgjort mod Hamborg. Dog må Bayern stadig betragtes som favoritter, så det skal blive spændende at se, om Paderborn kan fortsætte den gode stime, eller om det bliver for stor en mundfuld for dem.”

Rundens største opgør finder sted i Ruhr-distriktet, hvor det såkaldte Revierderby mellem Schalke 04 og Borussia Dortmund tager sig ud. Der er altid god stemning og stor fight, når de to naboklubber støder sammen, så der bliver helt sikkert fart på, når Eurosport 2 sender opgøret LIVE lørdag fra kl.15.00.

Følg Bundesligaen direkte på Eurosport, Eurosport 2 og Eurosport Player hver uge.

ABOUT EUROSPORT GROUP

This year Eurosport celebrates 25 years of leadership in live sports broadcasting and digital innovation.

The Eurosport Group is Europe's leading sports entertainment group.

In 2014, Discovery Communications, the world’s #1 pay-TV programmer, took controlling ownership of Eurosport, expanding its portfolio to reach 2.7 billion cumulative subscribers across more than 220 countries and territories.

Eurosport, the n°1 pan-European TV channel, broadcasts in 20 languages and reaches 136 million homes across 54 countries. Eurosport HD is the high definition simulcast of Eurosport. Eurosport 2 broadcasts to 73 million households in 18 languages across 51 countries. Eurosport 2 HD was launched in August 2009. Eurosport Asia-Pacific reaches 16 countries in the region and launched an HD channel in September 2011. Eurosportnews is the sports news channel transmitted worldwide. Eurosport.com, Europe's n°1 online sports destination, has up to 23 million unique users per month (comScore) across an international network of sports websites in 11 languages, including Yahoo! co-branded sites in Germany, Spain, Italy and the UK. The Eurosport.com free mobile applications are available in 10 languages. Eurosport Player, Eurosport's online TV service, provides LIVE and on-demand sports to fans' PCs in 53 countries and the Player application is available for mobile, tablet and connected TV in up to 34 countries. Eurosport Events is the group's expert division in the management and promotion of international sporting events.