Sofakompagniet

Eventyrlige klassikere og bløde efterårstoner

Pressemeddelelse   •   Okt 31, 2016 07:56 CET

”Langt ude i Havet er Vandet saa blaat, som Bladene paa den deiligste Kornblomst og saa klart, som det reneste Glas, men det er meget dybt, dybere end noget Ankertoug naaer, mange Kirketaarne maatte stilles ovenpaa hinanden, for at række fra Bunden op over Vandet. Dernede boe Havfolkene.”

Sådan startede H.C. Andersen sin historie om den lille havfrue tilbage i 1837. Hans eventyr inspirerer os til at drømme og tænke store tanker, og de lærer os at vise medfølelse, og at være modige og turde være os selv lige meget hvad.

H.C. Andersens fortællinger er legendariske, men selv tidens største klassikere får med tiden brug for fortolkning for at passe ind.

Sofakompagniet har huset en del af de mere klassisk udseende møbler. Men det betyder heldigvis ikke at man holder fast i sidste års farve, tværtimod! Kejserne har fået nye klæder, og de står skarpt.

”Efterårets nye farver er inspireret af den overdådige farveskalaer man ser i de danske skove i efteråret. Der tages udgangspunkt i de blå nuancer og jordnære farver i kombination med et eklektisk mix af mere pulserende farver. De mere overraskende farver giver et mere ’playful’ udtryk, og det kan vi rigtig godt lide.”, udtaler Sofakompagniets Kreative Direktør Cathrine Rudolph.

BLØDE EFTERÅRSTONER AF...

RØD

Ingen efterårs palette uden en varm og omfavnende orange tone. ’Velour Rust’ minder os om alt det smukkeste ved efteråret og er beslægtet med orange uden at være lige så skarp. Den har en naturlighed over sig som egner sig utrolig fint til sæsonen.

’Sunday Dusty Rose’ er en rødere pink hvilket gør den mere kompleks og dyb – og utrolig velegnet til efterår og vinter.

’Lux Chestnut Brown’ er en varm, brunlig og neutral tone i den brunlige farveskala. Du får lyst til at række ud og mærke denne eksklusive farve.

BLÅ

Den nye farve ’Lux Smoke Blue’ har en alsidighed der gør den knap så alvorlig som Navy og knap så stærk som Petro. Den har et praktisk element over sig, og kan nemt kombineres med meget af det vi i forvejen har i boligen.

Den lette ’Legend dusk blue’ tilføjer et pust af luft og vægtløshed, og udstråler ro og fleksibilitet.

I overgangen mellem de blå og grå toner ligger ’Lux Charcoal’ som ved første øjekast fremstår mørkegrå, men med fine undertoner af blå, overrasker i sin smukke form.

GRÅ

’Lux Titanium’ og ’Velour Fungi’ er to nye sofistikerede grå farver virksomheden tager til sig i efteråret 16. Grå er og bliver et hit når man taler møbler, og det understøttes hermed af de rolige, ’sharkskin’ lignende toner.

GUL

Der har været masser af gult de sidste sæsoner, og med ’Sunday Curry’ får du en gul farve med dybde der højner det eksotiske og nedtoner den mælkebøttegule.

De nye farver er online tirsdag d. 1. november 2016

Sofakompagniet er en dansk møbel netbutik med eget designerteam, egen produktion og resultatet af stifterne, Cathrine og Christian Rudolphs drøm om at udfordre den eksisterende møbelbranche. Visionen er at tilbyde designmøbler i høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Dette er muligt gennem et unikt koncept, hvor virksomheden sparer alle fordyrende mellemled væk.

I 2016 åbnede man nye permanente showrooms i København, Aarhus, Amsterdam, Ho Chi Minh, Berlin, Oslo, Kuala Lumpur og Zürich planlægger ligeledes at åbne showrooms i Stockholm, Antwerpen og Warszawa indenfor den nærmeste fremtid.