Exiqon A/S

Exiqon offentliggør i samarbejde med New York University præsentation af resultater på ASCO's årlige møde 2011

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2011 10:40 CEST

Exiqon offentliggør i samarbejde med New York University ”Interdisciplinary Melanoma Program (IMCG)” præsentation af resultater på ASCO's årlige møde 2011, der viser den potentielle anvendelse af ??microRNA'er som biomarkører i modermærkekræft.

Exiqon A/S (København: EXQ) offentliggjorde i dag, at resultaterne fra et diagnostisk samarbejde med New York University (”The Interdisciplinary Melanoma Program (IMCG), NYU Cancer Institute) om mulighederne for anvendelse af microRNA'er i blod til prognostiske formål inden for modermærkekræft er blevet udvalgt til præsentation på American Society of Clinical Oncology's (ASCO) årlige møde i Chicago, den 3-6. juni.

I mangel af en helbredende behandling til patienter med metastatisk modermærkekræft er det kritisk med en tidlig identifikation af patienter, der har høj risiko for at udvikle en aggressiv sygdom. Stabiliteten af ??microRNA i serum fra rutinemæssigt indsamlede kliniske blodprøver betyder, at microRNA er velegnet som kandidat til identifikation af en ikke-invasiv biomarkør. Resultaterne som præsenteres på ASCO i dag bekræfter, at microRNA i blod har potentiale som diagnostisk og prognostisk biomarkør inden for modermærkekræft.

Resultaterne præsenteres mandag den 6. juni, kl. 11.30 lokal tid (kl. 18:30 CET) under titlen: "En analyse af sera-baserede microRNA'er som biomarkører for tilbagefald af melanom". Abstract nr.: 8513, Citation: J Clin Oncol 29: 2011 (suppl; Abstr 8513).

"De fremlagte data, der kan præsenteres på grundlag af qPCR screening, understøtter på ny potentialet for microRNA'er som robuste biomarkører i blodbaseret serum. Vi er meget glade for at arbejde sammen med en af ??verdens førende og mest anerkendte programmer inden for modermærkekræft på New York University, og vi ser frem til at arbejde videre på dette program i løbet af 2011 ", sagde Adam Baker, VP for Diagnostics hos Exiqon.

For mere information, se venligst hjemmesiden vedrørende 2011 ASCO Annual Meeting: http://chicago2011.asco.org/

Yderligere information:
Lars Kongsbak, administrerende direktør, Exiqon, tlf. +45 4566 0888 (mobil: +45 4090 2101)
Adam Baker, Vice President Diagnostics & Pharmaceutical Alliances, email: adam@exiqon.com, tlf. +45 4565 0986 (mobil: +45 4090 2153)

Venligst se den fulde meddelelse i vedhæftede pdf-fil.

Relateret dokumenter