TRIPLE LBI

EXPERIENCE MEETINGS – nyt møde- og konferencekoncept på Radisson Blu

Pressemeddelelse   •   Okt 09, 2012 12:21 CEST

EXPERIENCE MEETINGS lanceres primo oktober 2012 på 255 Radisson Blu hoteller med i alt mere end 2.200 mødelokaler i 55 lande i Europa, Mellemøsten og Afrika – og også på de 7 Radisson Blu hoteller i Danmark. Her vil det være muligt, at opleve det nye koncept i alle landet storbyer. Radisson Blu Falconer & Conference Center er et af de hoteller i København, som opgraderer sine allerede anerkendte mødefaciliteter. I alt har Radisson Blu uddannet mere end 10.000 medarbejdere i EXPERIENCE MEETINGS konceptet.

Radisson Blus nye EXPERIENCE MEETINGS omfatter:

• Nye websites med planlægnings- og booking-faciliteter, med bl.a. en interaktiv søgemaskine og oversigter over mødelokaler i 3D
  • Hurtige og gennemarbejdede tilbud
  • ”BRAIN BOX”, et nyt, banebrydende og anderledes ”break-out” mødelokale, med flytbare, komfortable lænestole og bløde puder, behageligt lys og mobile vægge til at skrive på. Alt sammen noget, der fremmer det kreative ”break”.
  • FRI OG HURTIG TRÅDLØST INTERNET OPKOBLING til alle mødedeltagere.
  • ”BRAIN FOOD”, Radisson Blus allerede berømte, gennemtænkte koncept med mad og drikke, der giver energi, stabilt blodsukker og dermed fuld opmærksomhed hos deltagerne gennem et helt arrangement. Konceptet blev faktisk skabt i Danmark i 2010, og det skal nu benyttes på alle Radisson Blu hoteller i Europa, Mellemøsten og Afrika.
  • Fordele for mødeplanlæggere gennem ”Club Carlson for Planners” i form af Gold Point, der kan indløses til hotelophold, middage, spa behandlinger og meget mere.
  • Radisson Blus kendte ”Yes I can” serviceånd
  • Garanti for 100 % gæste-tilfredshed og 100 % møde-tilfredshed.
  • Mulighed for CO2 neutrale møder og konferencer på miljø-certificerede Radisson Blu hoteller i forlængelse af Think Planet strategien, der reducerer energiforbruget på alle Rezidor hoteller med 25 % i senest 2016.
  • Dokumentation for den reducerede miljøpåvirkning gennem et specifikt regnskab for CO2- og drivgas-effekten af et planlagt eller afholdt møde (for medlemmer af ”Club Carlson for Planners”).

”Med EXPERIENCE MEETINGS konceptet sætter vi nye højder for den konsekvente standard på både produkter og services, som vi tilbyder vores møde- og konferencekunder. Samtidig tilbyder vi nye elementer, der medvirker til at sikre mødeplanlæggere et optimalt arrangement fra den første kontakt til den afsluttende evaluering”, siger Ole Hoegh, Director of Global Sales i Carlson Rezidor.

Konceptet vil betyde en forbedring af det serviceniveau, som man normalt finder på hoteller i de danske storbyer, denne optimeret oplevelse af blandt andet konferencelokaler- og mødelokaler kan for eksempel opleves, hvis man skal arrangere møde i Aarhus

For yderligere information, kontakt venligst:

Angelica Montez de Oca,

PR & Communication Manager, The Nordics

Rezidor Hotel Group

Telf. +47 9488 1861,

E-mail: angelica.montez@carlsonrezidor.com

Om Radisson Blu

Radisson Blu hotelkæden, der drives af Rezidor Hotel Group, er Europas største kæde af luksushoteller. Hotellernes 1. klasses service tilbyder gæsterne en enestående oplevelse af moderne og tidssvarende gæstfrihed. Radisson Blu har modtaget en lang række udmærkelser som ”Bedste Hotelkæde” og er anerkendt for sin "Yes I Can!" serviceånd og sin ”garanti for 100 % gæstetilfredshed”.

Siden september 2005 har samtlige Radisson Blu hoteller som den første internationale hotelkæde tilbudt gæsterne gratis bredbånd med fri adgang til internet. Radisson Blu kæden omfatter mere end 260 hoteller i drift eller under udvikling i Europa, Mellemøsten og Afrika.

Læs mere om Radisson Blue på www.radissonblu.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group er en af verdens hurtigst voksende hotelvirksomheder og indgår i Carlson Rezidor Hotel Group. Rezidor har i dag mere end 430 hoteller med næsten 95.000 værelser i drift eller under udvikling i 70 lande.

Rezidor driver varemærkerne Radisson Blu og Park Inn by Radisson i Europa, Mellemøsten og Afrika, samt Club Carlson fordelsprogrammet for sine loyale hotelgæster. Rezidor udvikler og driver også det nye livsstils-varemærke Hotel Missoni på en licensaftale med det kendte italienske modehus, Missoni.

I Danmark har Radisson Blu Århus Hotel for eksempel udmærket sig ved at vinde Danish Travel Award syv år i træk. Som den første kæde i verden kunne Radisson Blu i september 2005 tilbyde gratis internetadgang på alle hoteller. Dette gælder også det største og ældste af Radissons hoteller i København – Radisson Blu Royal Hotel

I november 2006 blev Rezidor noteret på den svenske børs i Stockholm. Carlson, en privatejet, global hotel- og rejsevirksomhed med hovedkontor i Minneapolis, USA, er den største aktionær. Hovedkvarteret for Rezidor Hotel Group ligger i Bruxelles, Belgien.

Læs mere om Rezidor Hotel Group på www.rezidor.com