Nord-Lock ApS

Få endnu større viden om boltsamlinger – nyt nummer af Nord-Locks magasin Bolted er ude nu!

Pressemeddelelse   •   Apr 24, 2013 12:10 CEST

Marts 2013-udgaven af Nord-Locks magasin Bolted er ude nu. I denne udgave ser vi nærmere på den udfordring, som slækning udgør. I temaartiklen drøftes, hvordan udviklingen af nye materialer og teknologier har gjort, at sætning og afspænding er ved at være et almindeligt problem og kan føre til svigt i bolt samlinger. Hvis du bruger bløde metaller, kompositmaterialer, polymere eller malede overflader på dit udstyr, er dette obligatorisk læsning!

I denne udgave besøger vi endvidere virksomheden Heerema Fabrication Group, som har fået til opgave at bygge en flytbar, selvstændig offshore-platform til udvinding af gas. Platformen, der er placeret i den hollandske del af Nordsøen, er lidt af en ingeniørmæssig bedrift: stærk og stabil nok til, at den kan modstå elementerne på det åbne hav, og stadig fleksibel nok til, at den kan skilles ad og flyttes.

I dette nummer kan du også blive klogere på, hvorfor Mitsubishi Heavy Industries valgte Nord-Lock til en ny løsning til sikring af komponenterne på deres enormt store gasturbiner, hvor udfordringerne fra kraftige vibrationer ikke er til at komme udenom.

Vild med racerløb? Gå ikke glip af interviewet med Thomas Berglund, som har deltaget i Dakar Rally og fortæller om det legendariske racerløb og de mekaniske udfordringer, som kørerne står overfor. Det giver dig yderligere forståelse for, hvor stor en forskel korrekt sikrede bolt samlinger kan udgøre.

Men det er ikke den eneste konkurrence, som Nord-Locks kunder stiller op i! Et team af tilfredse unge ingeniører fra Gøteborgs Chalmers University of Technology har vundet Formula Student-konkurrencen, der blev afholdt i Storbritannien. Læs mere om, hvordan deres Formula Student-racerbil sikret med produkter fra Nord-Lock slog 102 andre teams.

I dette nummer kan du også læse om endnu en interessant løsning fra Nord-Locks produktportefølje: skiver til stålkonstruktioner. Dette produkt er designet specielt til at passe til de HV-boltesystemer, der anvendes i Europa inden for stålkonstruktion.

Den ottende udgave af Bolted fås på syv forskellige sprog: engelsk, tysk, japansk, fransk, kinesisk, svensk og finsk. Besøg www.bolted.com for at læse mere og downloade magasinet som PDF!

Vi vil meget gerne høre, hvad du har lyst til at læse om i næste udgave. Send os dine forslag!

Nord-Lock Group
“Vores mission er at sikre menneskeliv og vores kunders investeringer ved at sikre verdens mest krævende applikationer. Nord-Lock Group ser frem til at blive Jeres partner når det handler om optimering af Jeres boltesamlinger.”

Jeres pålidelige partner:

Nord-Lock Group er verdensledende indenfor bolt sikrings systemer. Vores unikke combination af produkter og ekspertise giver os mulighed for at løse selv de sværeste bolte udfordringer. Fra kilelåsnings teknologi til Supebolt Tensioners kan vores erfarne hold af ingeniører og bolt eksperter hjælpe Jer med at opnå sikre og effektive boltesamlinger.

Nord-Lock har årtier af dokumenterede successer i alle store industrier inklusiv oil & gas, energi, transport og minedrift. Vi er stolte af at kunne levere pålidelige højkvalitets løsninger der hjælper arbejdere i deres hverdag og ultimativt hjælper firmaer med at forbedre deres bundlinje.

Fremstillings ekspertise:

Nord-Lock Group har state-of-the-art produktionsfaciliteter i Sverige, Schweiz og Nord-Amerika. Vi er i stand til at imødekomme Jeres ønsker hurtigt og i bedste kvalitet. Vi ved at dette er vigtigt for vores kunder.

Nord-Lock Production System inkluderer streng intern test og fuld sporbarhed. Certifikater fra uafhængige institutter er blevet tildelt vores produkter deriblandt AbP, ABS, BIBt, DNV og TÜV.

Vores globale service kæde:

De værktøjer vi har til rådighed gennem Nord-Lock Performance Services tilfører værdi gennem et projekt og sikrer at Jeres bolt applikation betaler sig tilbage mange gange. Vi vil assistere Jer i design fasen med samlings simulation og tests. Derudover hjælper vi med at sikre succesfuld drift over tid med vores on-site support og produkt træning via internettet.