Wonderful Copenhagen A/S

Få gratis eksponering af din begivenhed

Pressemeddelelse   •   Nov 03, 2010 09:03 CET

Registrer din begivenhed gratis på visitcopenhagen.

Wonderful Copenhagen har netop lanceret en ny selvbetjeningsservice til Region Hovedstadens kulturinstitutioner og eventarrangører. Alle med en begivenhed i ærmet, kan nu selv registrere den på www.visitcopenhagen.dk/opretbegivenhed og efterfølgende få den vist gratis på web, mobil og infostanderne i Turistinformationen.

To millioner turister kigger årligt forbi VisitCopenhagen.com. Her planlægger de deres besøg i Region Hovedstaden, booker overnatning og søger information om og inspiration til aktiviteter i København og omegn. Andre lægger vejen forbi infostanderne i Turistinformationen, og et stigende antal forventes i 2011 også at downloade Wonderful Copenhagens mobilapplikation til deres telefon.

Nu giver Wonderful Copenhagen dig mulighed for selv at registrere dit arrangement - det være sig alt fra festivaler, forestillinger og koncerter til markeder, messer og udstillinger - via en onlineselvbetjeningsservice og få det eksponeret helt gratis på alle tre medieplatforme.

"Formålet med den nye service er at give Region Hovedstadens besøgende et større og mere varieret udbud af aktiviteter, samtidig med at vi gerne vil hjælpe regionens kulturinstitutioner og eventarrangører med at markedsføre deres aktiviteter over for en attraktiv målgruppe. På denne måde kan de selv være med til at øge udbuddet af aktiviteter og få gratis eksponering på både web, mobil og infostanderne i Turistinformationen," siger New Media Manager Connie Maria Westergaard, Wonderful Copenhagen.

Alle typer arrangementer
Alle typer arrangementer med adgang og relevans for danske og udenlandske ferieturister kan oprettes via webformularen på www.visitcopenhagen.dk/opretbegivenhed.

"Kravene til de begivenheder vi vil eksponere er få og simple. De skal være tilgængelige og relevante for ferieturister. En lukket branchemesse vil vi for eksempel ikke vise, og foredrag og forestillinger på dansk, eller aktiviteter hvor kendskab til dansk er en forudsætning, får kun synlighed på vores dansksprogede platforme, siger Connie Maria Westergaard og henviser til www.visitcopenhagen.dk/redaktionellekriterier.

Når en begivenhed er registreret, vil en administrator fra Wonderful Copenhagen gennemse den inden for tre hverdage. Herefter får vedkommende, der har oprettet begivenheden, en bekræftelse via e-mail. For at sikre et højt kvalitetsniveau, forbeholder Wonderful Copenhagen sig retten til at redigere samt afvise eller godkende alle registrerede arrangementer.

Få gratis visning af begivenhedskalenderen på din hjemmeside
Wonderful Copenhagen tilbyder desuden, at virksomheder - via en såkaldt widget - kan få vist begivenhedskalenderen på deres egen hjemmeside - helt gratis. En service der også gælder Wonderful Copenhagens hotelbooking.

"De virksomheder, som ønsker at få en begivenhedskalender - eller hotelbooking - på eget site, kan få det kvit og frit. Med en simpel widget, leveret af os, kan de implementere en kode på deres hjemmeside, som giver adgang til at få vist begivenheder eller booke overnatning," siger Connie Maria Westergaard.

Kontakt Wonderful Copenhagen for mere information
For yderligere information om registrering af begivenheder, kontakt:
Content Manager Susanne Bendsen, tlf.: 3355 7437, e-mail: sub@woco.dk

For visning af begivenhedskalender på egen hjemmeside, kontakt:
New Media Manager Connie Maria Westergaard, tlf.: 3355 7426, E-mail: cwe@woco.dk

For visning af hotelbooking på egen hjemmeside, kontakt:
E-business Manager Rylle Maja Sønderstrup, tlf.: 3325 7400, e-mail: rms@woco.dk