Fliseringen ApS

Få råd til fliser og klinker

Pressemeddelelse   •   Feb 09, 2011 07:09 CET

Skal det være fliser, klinker eller natursten? Hvor store skal de være? Hvilken farve og design skal de have? Hvad kan jeg lægge hvor? Spørgsmålene hober sig op, når først ønsket om at få lagt ny gulvbelægning eller en renovering af badeværelset eller køkkenet har meldt sig. Og specielt i for eksempel vådrum er der nogle helt specifikke krav, der skal opfyldes.

For at kunne imødekomme det stærkt stigende behov hos både private og professionelle om at få den helt rigtige rådgivning fra begyndelsen, har en række specialbutikker med tilknyttede show rooms over hele landet sluttet sig sammen i en ny butikskæde med egen import af kvalitetsfliser og klinker fra primært Italien og Spanien. FliseRingen – som den nye butikskæde hedder – samarbejder således med over 100 forskellige leverandører, hvilket sikrer, at medlemmerne i FliseRingen altid vil kunne præsentere de absolut nyeste trends indenfor fliser og klinker baseret på mange års erfaring med import og salg af fliser.

Når man skal vælge fliser og klinker, skal man være opmærksom på, at de produceres med forskellige brugsegenskaber. Til gulvbelægning skal man for eksempel vælge en klinke med stor slidstyrke, der kan holde til hverdagens belastning. Man kan også vælge mellem glaserede eller uglaserede klinker alt afhængig af smag og de ønskede egenska-ber. Igen er det vigtigt at søge den professionelle rådgivning hos FliseRingen.

Blandt de nyeste trends i øjeblikket er for eksempel at vælge den samme flise eller klinke til alle gulve i boligen, så der skabes designmæssig sammenhæng fra rum til rum. Hvis man ønsker det, kan man vælge at lægge et trendy og iøjnefaldende gulv for eksempel i mønstre; men i andre tilfælde vil et mere enkelt, neutralt og minimalistisk udtryk i gulvbe-lægning være den rigtige løsning. De mange års erfaring hos personalet hjælper her godt på vej gennem junglen.

En anden trend i tiden er at anvende store (endda meget store) fliser eller klinker. Således bliver der i dag i stigende grad brugt størrelser fra 45 x 45 cm og helt op til megafliser på 120 x 120 cm. Til brug på vægge er det også muligt at vælge forskellige reliefmønstre, som kan være med til at understrege rummets særpræg.

Så mulighederne er mange, og det vil ofte virke helt uoverskuelige for de fleste at træffe det rigtige valg. Men her har man så muligheden for at tage kontakt til en af FliseRingens butikker (adresserne findes påwww.fliseringen.dk), hvor det faguddannede og kompetente personale står parat med råd og vejledning og individuelle løsningsforslag baseret på mange års erfaring, samtidig med at man ved selvsyn kan orientere sig indenfor de mange trends og design, der er til rådighed.

Fliseringen

Jimmi Bergholtz