Rito ApS

​Facebook gør det nemmere for strikke-folket

Pressemeddelelse   •   Dec 18, 2015 16:59 CET

Hvis du er typen, som bare elsker at strikke, og slet ikke kan få nok af uld og garn, så er der kommet flere muligheder for at møde ligesindede. Især Facebook har mange muligheder og er et godt at starte, hvis du søger nogen at strikke med.

Hvis du ikke allerede er på Facebook, så er det utroligt nemt og hurtigt at lave en profil. Det eneste det kræver er en e-mail adresse, og så kan du let oprette dig via hjemmesiden. Herefter har du så uanede muligheder, men hvis du ikke er it-kyndig, så kan det være, at du skal have lidt hjælp for at komme i gang.

Den største strikkeside på Facebook har lige knap 100.000 medlemmer.

Når du først har fundet ud af princippet bag Facebook, så kan du søge efter nye strikke- kompagnoner. Det kan være du ikke vidste det, men at der ikke ligger en strikkeklub lige ved siden af, hvor du bor, som mødes et par gange om ugen og dyrker deres hobby sammen. Det er måske lige det som du savner, hvis du har siddet hjemme med strikketøjet alene i mange år. I grupperne deles der tips og tricks til den almindelige strikning - fra hvilken bomuldsgarn du skal vælge til hvordan du kommer i gang med tunesisk hækling.

Bliv inspireret

Ved at finde nogle strikkeklubber, hvor du kan mødes med andre hygge- strikkere, så kan du også finde ny inspiration. Du kan sikkert også selv lære noget fra dig, som andre kan bruge og på den måde kan I inspirere hinanden.

Bare det at mødes for at strikke er også hyggeligt, fordi man oftest sidder og hyggesnakker samtidigt. Så udover inspiration og strikning, så kan det også skabe nogle nye venskaber ved at mødes og strikke sammen. Det kan være, at der er nogle områder af strikningen, som du ikke er så god til, hvor du kan have brug for lidt assistance, imens du mestrer andre ting som du kan lære fra dig.

Rito.dk sælger garn og andet hobbyudstyr til danske strikke- og hækleglade over hele landet.