Codan Forsikring

Facebook Offers bør benyttes med omtanke

Pressemeddelelse   •   Okt 02, 2012 09:31 CEST

Med den nye ’Facebook Offer’-funktion fortæller man med et enkelt klik hele sit netværk om de gode tilbud, man planlægger at indløse via sin Facebook-profil. Codan råder dog danskerne til at anvende funktionen med omtanke.

I løbet af de seneste par år er ’Synes godt om’-knappen på Facebook blevet en integreret del af måden at kommunikere på for de over 750 mio. brugere verden over, der benytter det sociale netværk. Tidligere på året præsenterede Facebook så en række nye og opdaterede funktioner, blandt andet ’Facebook Offers’, hvor virksomheder, der er på det sociale netværk, kan tilbyde sine fans et godt tilbud. Det giver Facebook-brugerne nye muligheder for at kommunikere om deres adfærd på nettet.

Konkret fungerer ’Facebook Offers’ ved, at en virksomhed, der anvender funktionen, slår et tilbud op på deres side. Som fan af siden kan man så klikke på tilbuddet og dermed benytte sig af det (claim an offer). Tager man imod et sådant tilbud, kommer der samtidig en statusopdatering på ens tidslinje, hvor det fremgår, at man har benyttet sig af det pågældende tilbud. Den funktion er der nu mange danske virksomheder og webshops, der er begyndt at implementere på deres Facebook-sider. Og selvom det kan være fristende at benytte sig af et godt tilbud, råder Codan Forsikring de danske Facebook-brugere til at tænke sig grundigt om, før man bruger et ’Facebook Offer’.

”Vi anbefaler, at man bruger de nye Facebook tilbud med omtanke. Har man for eksempel en meget åben profil, fortæller man jo ikke blot sine nærmeste venner, at man er ved at erhverve sig et nyt produkt. Man gør det også synligt for brugere, der måske ikke har helt rene intentioner,” siger Marianne Dahl Steensen, direktør for privatkunder hos Codan Forsikring.

Helt generelt opfordrer Codan til, at man har styr på sine privatindstillinger på Facebook, så man er helt sikker på, at det kun er ens eget netværk, der kan se statusopdateringer om for eksempel nyerhvervelser på ens tidslinje.

Her er der mere om information om, hvordan man værner om sit privatliv på Facebook: http://taenk.dk/tema/facebook

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Codan Forsikring A/S

Kia Pedersen, kommunikationskonsulent

Tlf.: 33 55 58 76, mobil: 30 37 85 28

E-mail: kip@codan.dk

For kundehenvendelser

Kontakt os på: Tlf.: 33 55 55 50

Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med 22.000 medarbejdere. Læs mere om Codans arbejde med CSR her.

Læs mere om Codan på www.codan.dk.