Bravo Tours A/S

Feriens gratis glæder

Pressemeddelelse   •   Jun 26, 2013 15:05 CEST

Gode rejseminder koster ikke noget, hvis man har alle sanser åbne

Når man kigger på feriebilleder, er der forbavsende mange med børn i leg ved en hotelswimmingpool. Iført badetøj, orange svømmevinger, vådt hår og store smil tumler ungerne mellem jævnaldrende fra alverdens lande. Vandet er som en magnet, en legeplads børnene ikke vil hjem fra.
  Forældrene sidder og ligger på solstolene omkring bassinet, slapper af, nyder et par forfriskninger og fotograferer det legende afkom. Sikkert uden at tænke nærmere over det, men man ønsker ubevidst at fastholde disse glade øjeblikke til livets gemmebog.
  Når familien først befinder sig på sit ferierejsemål, er der egentlig ikke meget, man behøver at gøre for at nyde livet - og hinanden.
  De fleste børn er taknemmelige for at have forældrenes opmærksomhed i døgndrift.
  - Mor se mig! er ord, der kløver luften igen og igen, når de små sidder klar på vandrutsjebanen. Måske finder de en ny legekammerat eller -veninde, som de hygger sig med i timevis. Måske finder børnenes forældre sammen og deler opsynet med små.
  På feriestederne opstår ofte nye venskaber på grund af børns leg og lyst til at udforske verden og udfordre egne færdigheder.
  De nære oplevelser med familien er ofte de bedste minder - og de er gratis!

Mød de lokale
På feriestederne er meget andet gratis. Det betaler sig at undersøge mulighederne ved ankomsten til hotellet - eller hjemmefra. Rejsearrangøren har måske en gratis byvandring, så man lærer lokalområdet at kende og derefter selv kan gå på opdagelse i spændende kvarterer.
  Bravo Tours har gratis børneklubber på mange af de store hoteller. Her aktiverer uddannede voksne børnene med sikker leg på stranden, på hotellet og i nærområdet.
  Det er altid interessant at se, hvordan lokalbefolkningen har indrettet sig i gamle bydeles snævre gader i bygninger, der er flere hundrede år gamle, eller i nyere kvarterer med større boliger og haver i udkanten af byen.
  Falder man i snak med de lokale, inviteres man måske indenfor. Forvent ikke at blive beværtet, men tag imod gæstfriheden og oplev, hvordan man bor i den del af verden.
  I feriebyerne er der altid et hektisk liv på markedspladser og stræder. Find en bænk eller en fortovsrestaurant og kig på det hele. Der sker altid noget underholdende.
  Tag en tur med lokalbussen til nabobyen eller ud på landet. Det er ikke gratis, men næsten, og der er altid noget at berette om, når man kommer hjem.

Naturen, det billige skidt!
Jeg kommer igen til min Sommerø
Til Naturen, det billige Skidt
og Aspen suser mig mørkt i Møde
og Blitfuglen fløjter: blit, blit!

Sådan skrev forfatteren Otto Gelseted i digtet Sommerø i 1934. Den ironiske frase "Naturen, det billige Skidt” er blevet en fast vending i det danske sprog. Otto Gelsteds holdning var naturligvis, at det ikke kun er ting, der koster penge, der er noget værd.
  Det er ærgerligt, at der nogle steder flyder med plasticaffald, og at nogle ikke respekterer naturens værdier, men alle steder i verden kan man gå en tur langs en strand, et vandløb, i en skov og nyde lyde, dufte og synsindtryk, eller man kan mærke verden på sin egen krop på en vandretur i kuperet terræn.
Naturen ligger bare og venter - og den koste gratis!

Oplevelser i kø
Udmattet eller forfrisket tilbage ved feriehotellet kan man undersøge, om der er aftenunderholdning på stedet eller i nærheden. Ofte finder man et folklorearrangement, hvor man underholdes med musik og dans og får et indblik i den kultur, der også er en del af et feriesteds herligheder.
  ”Man får ikke noget foræret”, hører man ofte fra folk, der har opnået en position på et eller andet område. Det samme gælder oplevelserne - også dem, der er gratis. Oplevelserne står i kø, men man skal selv åbne øjnene for at se dem og selv hente dem og tage dem til sig.
  Man skal selv være forberedt på at få indhold i ferien og tilværelsen. Fornøjelserne kan bagefter fordøjes og give lyst til at opsøge endnu flere oplevelser - også dem i den billige natur.
  Hvis hver dag er en glæde, er livet en fest!

God sommerferie!

Bravo Tours er blandt Danmarks tre største rejsebureauer med rejser til spændende og populære rejsemål over hele verden – altid med dansktalende rejseledere.

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.

Bravo Tours har hovedkontor i Herning og et salgskontor i København.

Bravo Tours er medlem af charterrejsearrangørernes brancheorganisation (RiD) og Rejsegarantifonden og følger altid Rejseankenævnets retningslinjer og afgørelser.