KUKA Nordic AB

FH AUTOMATION A/S INDGÅR SAMARBEJDE MED KUKA NORDIC OG BLIVER DANSK SYSTEM PARTNER

Pressemeddelelse   •   Aug 17, 2012 14:47 CEST

FH Automation A/S bliver KUKA Nordic’s system partner i området kantbukkeløsninger for den nordiske tyndpladeindustri.

Göteborg, august 2012. - Tyndpladeindustrien er på vej stærkt tilbage efter en nedgang i 2009. KUKA Nordic har nu valgt en strategisk samarbejdspartner for at tilgodese den voksende branche i Danmark og øvrige Norden med moderne løsninger for automatiseret kantbukning og tyndpladehåndtering.
FH AUTOMATION A/S PASSER PERFEKT FOR KUKA.Automationsfirmaet FH Automation er idag allerede KUKA kunde med deraf nødvendig KUKA roboterfaring. En del af FH Automations personale har desuden historisk erfarenhed i tyndpladebranchen hvorfor KUKA’s nye partner har tilgang til dette vigtige markede.

”KUKA’s strategi i at vælge profilfirmaer indenfor de vigtigste danske industribrancher bliver vedholdt, og med FH Automation har KUKA åbnet endnu en kanal ind i Danmark, med et firma som påtager sig at beholde og videreudvikle kantbukningskompetencen” siger danske Jacob Vierø, Nordisk salgsdirektør for KUKA Nordic AB med hovedsæde i Svenske Göteborg. ”KUKA’s strategi er langsigtet og baserer sig på kvalitet: Kvalitet i vores produkter – roboterne; kvalitet i vores eget arbejde og kvalitet blandt vore systempartnere og frem for alt deres projekter og løsninger til industrien. Vi på KUKA beder også vore systempartnere om, ud over virkelig at kunne KUKA også at ”ville” KUKA og samarbejde på tværs af brancherne med KUKA som fællesnævner. Dette har vores danske partnere allerede bevist mange gange, og det er vores klare opfattelse at FH Automation har demonstreret denne vilje igennem vores tidligere samarbejde. FH Automation skal føle sig meget velkommen i vores samarbejde. Vi er meget glade for FH Automations valg af KUKA og ser meget frem imod samarbejdet”, afsluter Jacob Vierø.

KUKA Roboter GmbH, i Augsburg er en del af KUKA AG og rangerer blandt verdens førende leverandører af industrielle robotter. Kernekompetencer er udvikling, produktion og salg af industrielle robotter, controllere og software. Firmaet er markedsledende i Tyskland og Europa og er nummer 3 på verdensplan. KUKA Robot Group beskæftiger omkring 2750 medarbejdere på verdensplan. I 2011 nåede salget 616,3 Millioner Euro. 25 Datterselskaber udgør en tilstedeværelse i de væsentlige markeder Europa, Amerika og Asien.

KUKA Nordic AB er datterselskab till KUKA Roboter Gmbh. Hovedkontoret ligger i Göteborg. KUKA Nordic AB beskæftiger 30 medarbejdere i Norden og omsatte i 2011 ca 11 mill Euro