Finnair

Finnair åbner ny rute fra Billund til Helsinki

Pressemeddelelse   •   Aug 27, 2015 15:49 CEST

4. april 2016 er ventetiden forbi for vestdansk længsel efter de hurtigste ruter til Asien og Finland. Den dag åbner Finnair nemlig for en daglig ruteflyvning mellem Billund og Helsinki.
Finnair har godt nyt til alle i Vestdanmark - og ikke mindst til de mange jyske virksomheder med forretningsforbindelser i Asien eller Finland. Nu åbner Finnair nemlig for en daglig afgang fra Billund Lufthavn til Helsinki, hvilket giver direkte adgang til de hurtige og smidige forbindelser til Asien og Finland. Første fly letter mandag 4. april 2016, og de ser frem til det i Billund Lufthavn.

”Vi glæder os meget over Finnairs nyhed i dag – vi har længe arbejdet på at få en direkte forbindelse til den finske hovedstad. Fra Finnairs base i Helsinki er der også gode muligheder for at komme hurtigt videre til det østligste Europa og Asien, hvilket vil komme erhvervslivet i hele Vestdanmark til gode,” siger Kjeld Zacho Jørgen, CEO, Billund Lufthavn.
Finnair ser frem til samarbejdet med Billund Lufthavn, der fungerer som et vigtigt trafikknudepunkt for både jyske og fynske rejsende. De rejsende kommer dermed tættere på Finnairs 15 asiatiske destinationer, Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Xi’an, Seoul, Tokyo, Osaka, Nagoya, Singapore, Ho Chi Min City, Delhi, Bangkok, Phuket og Krabi.
”Vi har set et stort behov i Jylland for Finnairs direkte rute til Helsinki og smidig adgang til Finnairs genveje til Asien. Jeg er virkelig glad for, at Vestdanmark nu også kan få glæde af den stigende efterspørgsel efter vores stærke og hurtige rutenetværk til Asien, og vi har store forventninger til den nye rute” siger Finnair Danmarks landechef, Robert Öhrnberg.
Ruten flyves med Embraer 170 og Embraer 190 med afgang fra Billund mandag, onsdag, fredag og søndag klokken 12.10 og tirsdag, torsdag og lørdag klokken 20.10. Flyvetiden er på en time og 45 minutter fra Billund til Helsinki.

Udover Finnairs forbindelser til Asien åbner ruten også op for hele 18 destinationer i Finland, fem gode forbindelser i Rusland, fire gode forbindelser til Baltikum, og en lang række codeshare og partner destinationer, så som Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide, Perth, Cairns, Kuala Lumpur, Hanoi, Manila, Pusan, Taipei og Jakarta.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien!

Economy class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske priser på rejser mellem København og Asien. Bestil inden 7. september. Priser i DKK fra:
Bangkok 4.700
Beijing 3.800
Chongqing 3.500
Dehli 3.800
Hongkong 4.800
Nagoya 4.290
Osaka 4.390
Seoul 5.200
Shanghai 4.400
Singapore 4.800
Tokyo 4.390
Xián 4.550
Se mere her>>

Business class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske tilbud på rejser mellem København og Asien. Bestil inden 7. september. Priser i DKK fra:

Bangkok 12.900
Beijing 13.900
Chongqing 11.900
Delhi 12.900
Ho Chi Minh 14.500
Hong Kong 16.900
Krabi 14.500
Phuket 14.500
Seoul 17.900
Shanghai 14.900
Singapore 16.500
Se mere her

Finnair åbner ruter til Svalbard og Pula

Finnair har 12 nye ruter klar på sommerens ruteplan for 2016, som byder på alt fra det unikke Svalbard i nord til Pula i Kroatien samt en lang række græske øer, der tidligere var på charter-programmet, men nu er blevet en del af sommerens rutenetværk.
Finnair er det det første flyselskab, som kan tilbyde den norske øgruppe , Svalbard i Nordishavet som destination på en fast international ruteplan. Det bliver med tre ugentlige afgange til den nordligste lufthavn i verden fra 1. juni næste år til 27. august. Pula i Kroatien er en anden helt ny, interessant destination på Finnairs sommerplan. Pula ligger på halvøen Istrien i Adriaterhavet og byder bl.a. på et fascinerende romersk amfiteater, som er det bedst bevarede antikke byggeri i Kroatien. Finnair flyver også til Dubrovnik og Split i Kroatien.
Finnair har også de populære græske øer Zakynthos, Skiathos, Santorini, Mytilene og Prevezza på ruteplanen for sommeren 2016 sammen med Rimin og Verona i Italien og Varna i Bulgarien. Samtidig sættes frekvensen op til Malta, Tel Aviv i Israel og Biarritz og Nice i Sydfrankrig. Edinburgh kommer også som noget helt nyt på sommerprogrammet som et stærkt rutenetværk mellem Skotland og Asien.

20.000 flere fløj til Asien via Helsinki i juli

I løbet af juli måned havde 20.000 flere passagerer valgt at flyve den mest lige vej til Asien via Helsinki Lufthavn sammenlignet med 2014. I alt fløj 170.000 til Asien. Indtil nu i år er trafikken øget mest til Indien med +18 %, Thailand +17,8 %, Sydkorea +12,9 % og Japan +2,2 % sammenlignet med sidste år. Flest passagerer fløj til Japan, Kina og Thailand. Efter seks måneder er 881.646 rejsende fløjet til Asien via Helsinki. Det fremgår af lufthavnsejeren Finavias officielle statistik.

25 fly om ugen til Helsinki

Finnair flyver op til 25 gange om ugen mellem København og Helsinki. Altid med fleksible forbindelser til Finnairs 15 destinationer i Asien. Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Ho Chi Min City, Hong Kong, Krabi, Nagoya, Osaka, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xián.
Installér Finnair App til Android her!
For yderligere informationer kontakt venligst: Robert Öhrnberg, salgsdirektør Finnair Danmark
robert.ohrnberg@finnair.com

Du modtager dette nyhedsbrev, fordi du er kunde hos os, eller fordi du har skrevet dig op til at få vores nyhedsbrev.