Finnair

Finnair ansætter yderligere 100 piloter og 300 kabinepersonale

Pressemeddelelse   •   Dec 17, 2015 13:59 CET

Finnair ansætter yderligere 100 piloter og 300 kabinepersonale

I år har Finnair hidtil ansat 70 piloter og 130 personer som kabinepersonale, men det er ikke tilstrækkeligt til at klare den kommende satsning på Asien med en målsætning om at fordoble trafikken fra 2010 til 2020. Derfor gennemfører Finnair nu den største rekrutteringskampagne nogen sinde i flyselskabets historie. Denne gang drejer det sig om yderligere 100 piloter og 300 personer som kabinepersonale. Tilføj dertil 50 nye job i kundeservice på jorden. I oktober i år fik Finnair sin første Airbus A350, som nu indgår i rutenettet. Finnair har bestilt i alt 19 stk. Frem til 2020 vil Finnair have skabt ca. 1.000 nye job.

Darwin og Penang ny code share mellem Finnair og Jetstar Asia

Finnair og Jetstar Asia samarbejder nu om destinationer i Asien og Australien, heriblandt bl.a. turistmagneten Penang i Malaysia. Samarbejdet startede 15. december, hvilket giver Finnairs kunder et større udbud af destinationer i Asien og Australien via Singapore. Følgende destinationer nås via en billet og gennemgående bagage: Penang og Kuala Lumpur, Malaysia, Ho-Chi Minh City, Vietnam, Phuket, Thailand samt Perth og Darwin, Australien. Finnair og Jetstar Asia tilhører begge oneworld-familien.

God jul og godt nytår!

"Finnair har haft et succesfuldt år på det danske marked i 2015. Årets største nyhed har været Finnairs nye Airbus A350XWB – verdens mest moderne to-motorers passagerfly – som fløj sin første tur til Shanghai 21. november fra Helsinki. En milepæl i Finnairs historie. Fortsat flere rejsende har i 2015 valgt den hurtigste og mest miljøvenlige vej til Asien via Helsinki Lufthavn. Tak til alle jer, som har bidraget til det – både rejsebureauer og rejsende. 2016 ser ligeledes interessant ud. Finnair lancerer to nye destinationer: Fukuoka i Japan og Guangzhou i Kina. Finnair satser også stort på rekruttering af såvel piloter som kabinepersonale.
Jeg og mine kolleger hos Finnair i København ønsker alle en rigtig god jul og et godt nytår," ønsker Robert Öhrnberg, chef for Danmark, Finnair.

Mere end 20 % flere fløj med Finnair til Nordamerika i november

Stadig flere flyver med Finnair. Selskabet kan således i november 2015 konstatere et øget antal passagerer. I Europa lød stigningen på 6,6 %, Nordamerika på 20 % og indenrigs i Finland på 13,1 % i november måned i år i forhold til samme måned 2014. Samlet blev antallet af passagerer øget med 13,4 % i forhold til samme periode i 2014. Efter elleve måneder i 2015 har 1.550.000 passagerer valgt at flyve den mest direkte vej via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xian, Phuket, Krabi og Singapore med Finnair. Punktligheden var fornemme 92,1 %.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien fra Billund!

Economy class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske priser på rejser mellem Billund og Asien. Kampagnepriserne fra Billund begynder 22. dec. Book senest den 18 Januar 2016. Priser i DKK fra:

Bangkok
Beijing 3.800
Chongqing 3.700
Guangzhou 3.965
Hong Kong 4.700
Seoul 6.100
Shanghai 4.300
Singapore 4.700
Xián 3.700
Se mere her>>

Business class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske tilbud på rejser mellem Billund og Asien. Kampagnepriserne fra Billund begynder 22. dec. Book senest den 18 Januar 2016. Priser i DKK fra:

Bangkok 13.100
Beijing 13.200
Chongqing 12.700
Guangzhou 12.700
Hong Kong 16.200
Seoul 18.100
Shanghai 15.100
Singapore 16.700
Xi´an 12.700
Se mere her

Julestemning i Helsinki Lufthavn 2015

Nu hersker der julestemning i Helsinki Lufthavn. I år kan lufthavnens rejsende nemlig opleve en jul i finsk stil – fra gulv til loft. Lufthavnen er også officiel partner i den finske "nisseorganisation" Santa Claus Foundation. Sidst, men ikke mindst: Nu er det tid til at shoppe julegaver i lufthavnen – udbuddet af mærkebutikker er imponerende.