Finnair

Finnair forstærker check-in i København

Pressemeddelelse   •   Jul 17, 2013 14:31 CEST

Fra den 9. juli har Finnair forstærket check-in i Københavns Lufthavn i samarbejde med tyske Air Berlin. Den nye fælles check-in har fået den bedste placering centralt i Terminal 2 lige ved elevatoren til sikkerhedskontrollen. Antallet af bookinger afgør, hvor mange skranker der bliver åbnet. Men planen er at have mindst tre skranker åbne hver dag, så der er separate skranker til business, economy og bagage-drop. Finnairs danske landechef, Robert Gustavsson, ser frem til forbedringen.

”Det er perfekt timing til højsæsonen, og vi forventer at vores kunder vil føle det som en mærkbar forbedring af vores check-in. Målet er at gøre rejsen med Finnair endnu mere behagelig, og vi ser frem til det nye samarbejde med Air Berlin,” siger Robert Gustavsson.
Den nye check-in er åben hele dagen fra klokken 5.05 til 19.20.

Flere fløj med Finnair til Asien – plus 7,5%  juni

I årets første seks måneder har 787.700 passagerer valgt at flyve den hurtigste vej fra Skandinavien via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi og Singapore med Finnair. Det er 5,9 procent flere i forhold til første halvår 2012. Finnairs nye destinationer Hanoi og Xián opstartet den 14. juni medregnes ikke.
I løbet af juni måned oplevede Finnair en fortsat stor efterspørgselsfremgang på 53 % til samtlige fire asiatiske markeder: Kina, Japan, Indien og Sydøstasien. Punktligheden var igen i top, og 90,5 procent af alle fly landede til tiden. I alt fløj 147.000 passagerer med Finnair til Asien i juni. Plus 7,5%.

Finnair og Japan Airlines i codeshare til Tokyo

Den 1. juli landede Japan Airlines i Helsinkis lufthavn for første gang i historien. Dermed bliver der endnu flere og bedre forbindelse til og fra Tokyo via Helsinki.  Finnair og Japan Airlines er begge medlemmer af oneworld og tilbyder nu i deres samarbejde 14 fly om ugen til den japanske hovedstad. Og dobbelt daglig forbindelse! Finnairs Skandinavienchef, Kenneth Gillberg, hilser Japan Airlines velkommen til Helsinki:
 – Sammen kan vi tilbyde en af de bedste fartplaner i hele Europa til Tokyo. Det er noget som tiltrækker forretningsrejsende, der altid leder efter de smidigste forbindelser. Nu kan man altså vælge Finnair den ene vej og Japan Airlines den anden, siger han.Det bliver også nemmere at flyve indenrigs fra Tokyo med Japan Airlines.  Japanerne vil til efteråret bruge Boeings Dreamliner 787 (billedet) på strækningen. Takket være Japan Airlines nye rute avancerer Helsinkis lufthavn til fjerdepladsen i Europa som gateway til Japan. Finnair flyver 21 gange om ugen til Tokyo, Osaka og Nagoya. Jeg vil vide mere om Japan Airlines!

Bedre priser og forbindelser til Nordamerika

Bedre priser og forbindelser til NordamerikaFinnair er gået med i Atlantic Joint Business sammen med American Airlines, British Airways og Iberia. Rejsende kan nu udnytte op til 102 daglige flyvninger mellem Europa og Nordamerika! Med dette samarbejder får du endnu bedre priser hos alle fire selskaber og nemmere forbindelser til videre destinationer i Chicago, Dallas, London, Los Angeles, Madrid, Miami og New York.

Finnair udvider sortimentet i lufthavnsbutikken

I sommer udvider Finnair udvalget på anden sal i vores egen taxfree-butik ved gate 28 i Helsinkis Lufthavn. Det nye sortiment fokuserer på indretning i hjemmet og konfektion. Når ombygningen er klar, kan Finnair tilbyde et mere kundetilpasset sortiment til udenrigspassagerer.

Hent oneworlds nye tidsplan til din iPad!

Har du en iPad, kan du nu hente Finnairs tidsplan som app til din tablet. Det er flyselskabsalliancen oneworld, som har lanceret den nye tjeneste. Takket være denne kan du søge efter næsten 10.000 daglige flyvninger, som alliancens 12 selskaber tilbyder til næsten 1.000 steder. App’en viser bl.a. de bedste forbindelser, den samlede rejsetid, bonuspoint og aktuel info om alle flyvninger. Hent her>>

Gå ikke glip af Finnairs flotte pristilbud

Netop nu har Finnair billige billetter till bl.a. Beijing, Bangkok, Nagoya, Osaka, Chongqing, Hanoi, Hongkong, Singapore, New York, Shanghai og Seoul med afrejse fra København.

Finnair flyver til Asien 320 gange om måneden!

Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya,
Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore, Hanoi og Xi´an.