Finnair

Finnair Nordens bedste flyselskab for fjerde år i træk

Pressemeddelelse   •   Jun 28, 2013 11:22 CEST

For fjerde år i træk er Finnair udnævnt til Nordeuropas bedste flyselskab i 2013. Bag udmærkelsen står verdens største forbrugersite inden for flybranchen: Skytrax. Resultatet baseres på en spørgeundersøgelse, som blev gennemført via internettet, og hvor over 18 mio. rejsende fra 160 lande har sagt deres mening. Finnairs alliance oneworld blev udnævnt flyalliance. Finnair forsvarer som det eneste flyselskab i Norden sin rangering som firestjernet selskab ifølge Skytrax.

Airbus A350 – endelig i luften
Nu har Airbus A350XWB – Finnairs næste generations langdistancefly – foretaget tre vellykkede prøveflyvninger siden premieren d. 14. juni. Finnair bliver først i Europa med det nye fly allerede 2015. Det er fremstillet af 53 procent kompositmaterialer. Det gør flyet lettere og dermed ekstremt brændstofbesparende og klimavenligt. XWB står for ekstra bred flykrop. Billede: A350 prøveflyves (Foto: Airbus) Se første prøveflyvning her!

30.000 flere til Asien via Helsinki i maj
Efter årets første fem måneder har 655.000 passagerer valgt Helsinki Lufthavn som deres gateway til Asien. Det er 30.000 flere end i samme periode i 2012. Helsinki beholder dermed sin position som Nordeuropas i særklasse største gateway til Asien og Europas næststørste til Japan/Hongkong. Det viser statistikken for maj 2013 fra lufthavnsejeren Finavias. Trafikken steg mest til Kina +16,9 %, Hongkong +12,1 %, Indien +9,9 %, Thailand +1,8 %, Sydkorea +2.9 %. Flest passagerer fløj til Japan, Kina og Thailand.

Finnair til Tel Aviv og Dubai – hele vinteren
Finnair fortsætter med to flyvninger om ugen til Tel Aviv i hele vintertidsplanen 2013/2014. Tel Aviv har haft stor fremgang, og Finnair regner med et betydeligt antal Asienrejsende ombord. Finnair tilføjer ligeledes Dubai med fem afgange om ugen fra Helsinki.

Finnair medlem af IATA's nye miljøprogram
Finnair er certificeret som nyt medlem af programmet IATA Environmental Assessment. Det er et program til uafhængig vurdering og forbedring af flyselskabernes håndtering af miljøspørgsmål. Finnairs skandinaviske chef, Kenneth Gillberg, siger: – Samarbejde er vigtigt på langt sigt, hvis flybranchen skal kunne nå sin langsigtede målsætning om CO2-neutrale flyrejser. Finnair har længe aktivt håndteret forskellige miljøspørgsmål. Programmet er baseret på fastsatte miljøstandarder – f.eks. ISO 14001 –, som er udviklet af miljøeksperter i samarbejde med branchens førende flyselskaber, herunder Finnair. Såvel Finnair som andre flyselskaber vil blive vurderet af akkrediterede miljøkontrolorganisationer.

Gå ikke glip af Finnairs flotte pristilbud
Netop nu har Finnair billige billetter till bl.a. Beijing, Bangkok, Nagoya, Osaka, Chongqing, Hanoi, Hongkong, Singapore, New York, Shanghai og Seoul med afrejse fra København.