Finnair

Finnair øger trafikken fra Danmark til Helsinki

Pressemeddelelse   •   Jan 14, 2016 16:49 CET

Finnair er som det første flyselskab i Europa begyndt at flyve med Airbus A350 XWB!

Finnair øger trafikken fra Danmark til Helsinki

Finnair er klar med en nytårsgave til danskerne med langt flere sæder på det finske flyselskabs afgange fra Danmark mod Helsinki, så endnu flere danskere kan besøge den finske hovedstad eller benytte Finnairs populære genvej til Asien.

Allerede inden den nye rute fra Billund til Helsinki har premiere, opgraderer Finnair trafikken med over 30 procent flere sæder. Det sker ved at indsætte det større Embraer 190 på ruten i stedet for de oprindeligt aftalte Embraer 170. Embraer 170 har plads til 76 passagerer, mens der nu er plads til 100 passagerer i Embraer 190.Ruten fra Billund til Helsinki åbner 4. april, og det bliver med en daglig afgang fra Billund til Helsinki. Finnair ser frem til at imødekomme den popularitet, de allerede har mødt fra jyske firmaer og rejsebureauer.

”Feedback fra jyske selskaber og rejsebureauer har været utrolig positiv, efter at vi annoncerede åbningen af ruten fra Billund til Helsinki, så jeg er virkelig glad for, at vi allerede nu kan øge vores kapacitet på ruten. Det er også en nytårsgave til mig,” siger chefen for Finnair Danmark, Robert Öhrnberg.

Samtidig kan Finnair Danmark meddele, at der øges med to afgange fra København til Helsinki på mandage og fredage i sommersæsonen fra 20. juni til 12. august i år.

”Vi øger antallet af sæder med 6.000 i sommersæsonen 2016 i forhold til 2015, og det skyldes både større fly og de nye afgange, så flere danskere kan tage smutvejen til Asien eller en tur til Finland,” siger Robert Öhrnberg.

Finnair og oneworld bedst til punktlighed i 2015

Finnair og flyalliancen oneworld ligger helt i top, når det gælder punktlighed i 2015. Det viser rangeringen på statistikwebstedet FlightStats.com. Finnair præsterede virkeligt i 2015 med hele 93,1 procent af selskabets 107.499 overvågede flyvninger inden for tidsplanen.

Finnair og Alsie Express i nyt samarbejde

Sønderborg kommer nu på landkortet med et nyt såkaldt interline samarbejde mellem Finnair og Alsie Express. Et samarbejde, hvor passagererne kan checke ind hele vejen fra Sønderborg til en Finnair-destination i hele verden, hvor især de smidige forbindelser til Helsinki og Asien ventes at blive populære.
Nu er det nye interline-samarbejde i luften med mange fordele for passagerne hos både Alsie Express og Finnair. De rejsende kan købe gennemgående Finnair billet fra Sønderborg til slutdestinationen. Og fremover kan bagagen checkes ind hele vejen til slutdestinationen.
Finnair og Alsie Express kan dermed i fællesskab tilbyde nogle af de hurtigste og mest behagelige forbindelser mellem Sønderborg og Finland, Baltikum, Rusland, Asien og Australien.
”Vi er rigtig glade for, at vi nu med Finnair kan tilføje en ny attraktiv vifte af destinationer til de mange internationale virksomheder, der rejser til og fra vores meget dynamiske Sønderborg – Flensborg region. Med gratis parkering og korte checkin tider i Sønderborg Lufthavn er vi sikre på, at vi på tid og pris er et godt alternativ for passagererne.” Siger Henrik Therkelsen adm. direktør i AlsieExpress
Hos Finnair ser man virkelig frem til at kunne gøre mere for de sønderjyske kunder.
”Det er med stor glæde, at jeg kan præsentere denne nyhed. Vores sønderjyske kunder har i lang tid efterspurgt det, og det er nemmere end nogensinde før at rejse direkte fra lufthavnen i Sønderborg til Helsinki og videre til Asien med Finnair og Alsie Express,” siger chefen for Finnair Danmark, Robert Öhrnberg.

Finnair fornyer flåden med fire nye Airbus A321-200

Finnair har indgået et "Memorandum of Understanding" med det Singapore-baserede BOC Aviation Pte Ltd, som ejes af Bank of China om at lease fire nye to-motorers Airbus A321-200 narrow body-fly med plads til 209 passagerer. Leverancen af Airbus-flyene begynder i første halvår 2017. Lejeaftalen gælder i mindst otte år. Baggrunden for aftalen er, at Finnair dels vil udfase den fire-motorers tro tjener Airbus A340 og dels vil øge transittrafikken fra Europa til Helsinki med videreflyvning til Asien. Samtidig sælger Finnair to Embraer-fly og et turboprop-fly.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien fra Billund!

Economy class

Bangkok 4 500
Beijing 3 600
Chongqing 3 500