Finnair

Finnair øker sterkt til Japan og Sør-Korea

Pressemeddelelse   •   Feb 23, 2011 09:45 CET

Finnair har fått en flying-start på det nye året til Asia. Bokstavelig talt. Antall passasjerer til Sør-Korea økte med hele 93 prosent i januar 2011 sammenlignet med samme periode forrige år. Antall reisende til Japan økte med 33 prosent i samme periode.

Det viser årets første månedsstatistikk fra Finavia, det finske luftfartsverket, for interkontinental trafikk via Helsinki flyplass. Totalt fløy 119000 til Asia i januar i år. Finnairs Norgessjef Kenneth Gillberg kommenterer:– Januar var en knallsterk måned for oss. Finavias statistikk gjelder i store trekk også for Danmark. Hvis den positive trafikkutviklingen til Japan holder seg, kan Finnair nå en halv million reisende til Tokyo, Nagoya og Osaka i år. Fra den 27. mars i år flyr Finnair nonstop 21 ganger i uken til Tokyo og Osaka samt Nagoya - en destinasjon som Finnair da kommer til å bli størst på fra Europa! Finavias statistikk for januar 2011: Seoul +93%, Japan +33% og Thailand +2,5%

Finnairs passasjerer gir 450 000 kr til Unicef
Finnairs og Unicef Finlands "Change for Good-kampanje", som ble gjennomført i løpet av en og en halv måned, samlet inn hele 450 000 kroner. Pengene går til Unicefs program for rent vann og rent miljø for barn i India. Det treårige programmet betoner viktigheten av renhold og hygiene.

Nå har den nye Finnair Shop Tax-free åpnet i Helsinki
Nå har nye Finnair Shop Tax-free åpnet over to etasjer. Du finner den på samme sted som tidligere – rett overfor gate 28. Finnair Shop Tax-free har et bredt tilbud av blant annet utsøkte viner, godteri og leker, presangartikler, parfyme og kosmetikkprodukter. Ved avreise til destinasjoner utenfor EU er alkohol- og tobakksprodukter avgiftsfrie.

Vinn en reise for to til Delhi med Finnair
Nå har du sjansen til å vinne en fantastisk ferie for to i India, med Finnair. Premien består av flybilletter tur/retur til Delhi og to overnattinger på Vivanta by Taj – Ambassador, midt i New Delhis hjerte. Det handler om legendarisk gjestfrihet i imponerende omgivelser, en garanti for en uforglemmelig opplevelse. Mer informasjon om Taj Hotels og Resorts Group finnes på Finnair Plus Partner-portalen. Jeg vil melde meg på konkurransen direkte>>

Tjen opp Finnair Plus-poeng på Radisson Blu
Finnair Plus' siste medlem er Rezidor Hotel Group. Selskapet driver 400 hoteller i luksus- og mellomklassesegmentet rundt omkring i Norden, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia - i tilsammen 62 land. Et av de mest kjente hotellene er Radisson Blu i Hamburg, som er integrert med Hamburg Congress Center. Det er byens største hotell, og det er nyrenovert for en halv milliard kroner. Markedssjef Martin Melzer hilser alle Finnair Plus-medlemmer velkommen til å tjene opp bonuspoeng:– Til tross for at Rezidor ble med i Finnair Plus bonusprogram først i oktober i fjor, har vi allerede merket at medlemmene i stadig større omfang bruker oss. Vi tilbyr 556 rom i tre forskjellige kategorier, to restauranter og et stort utvalg av konferanserom. Nærheten til Hamburgmessen og den sentrale beliggenheten – et steinkast fra Alstersjøen - er vår viktigste konkurransefordel. Følgende hoteller inngår: Radisson Blu, Country Inn, Hotel Misioni, Park Inn og Regent.

Finnair-kampanje til Asia – Beijing fra 4 390 kr
Akkurat nå kan du fly billigere til Asia med Finnair. Fra-priser inkludert avgifter fra Oslo og Bergen via Helsinki: Bangkok 5020 kr, Delhi 4040 kr, Hongkong 5040 kr, Beijing 4840 kr, Seoul 5530 kr, Shanghai 5320 kr, Singapore 6190 kr. Tilbudet gjelder ved booking via Finnairs hjemmeside. Sjekk prisen hos ditt reisebyrå!