Finnair

Finnair og Atlantic Airways i fornyet samarbejde

Pressemeddelelse   •   Jan 28, 2016 16:52 CET

Finnair er som det første flyselskab i Europa begyndt at flyve med Airbus A350 XWB!

Finnair og Atlantic Airways i fornyet samarbejde

Færøerne og Vagar Lufthavn kommer nu på landkortet med et fornyet samarbejde mellem Finnair og Atlantic Airways. Et såkaldt interline samarbejde, som sender passagerer fra Vagar Lufthavn til København med smidig forbindelse via Helsinki til Asien med Finnair.
Nu er det fornyede samarbejde i luften med mange fordele for passagerne, der starter rejsen fra Færøerne. De rejsende kan købe en gennemgående Finnair-billet fra Vagar Lufthavn til Asien, og bagagen skal fremover kunne checkes ind hele vejen til slutdestinationen.
"Finnair og Atlantic Airways giver færingerne en stærk forbindelse til Asien, når vi i fællesskab tilbyder nogle af de hurtigste og mest behagelige forbindelser mellem Færøerne og Asien" siger chefen for Finnair Danmark, Robert Öhrnberg.

Ny Asien-rekord for Helsinki – 1,8 mio. rejsende i 2015

I 2015 valgte 1.820.265 passagerer Helsinki Lufthavn som gateway til Asien. Det er en stigning på 20.000 i forhold til 2014, og en ny rekord. Finnairs hjemmebase er Nordeuropas i særklasse største og hurtigst voksende samt den femtestørste i Europa til det asiatiske marked. Følgende destinationer voksede mest fra Helsinki i 2015: Indien +16,9 %, Thailand +10,1 %, Sydkorea +8,4 %, og Japan +4,2 %. Kilde: Finavia.

Helsinki Lufthavn udvider for 900 mio. euro

4. januar i år gik startskuddet til et af de største infrastrukturprojekter i Finlands historie – udvidelsen af Asienterminalen i Helsinki Lufthavn. Prisen er 900 mio. euro (6,7 mia. DKK). Den bliver indviet i 2017. Byggeriet skaber 5.000 nye arbejdspladser. Terminalen får et areal på 8.000 kvm i to etager til ankomst- og afgangpassagerer. Terminalbygningen får desuden rullende fortove. Det bliver derfor hurtigt og nemt for dig som transitpassager ved flyskift. I 2020 skal Asienterminalen have et areal på 75.000 kvm, 16 pladser til Wide Body-fly – og Finnairs Airbus A350 bliver et af de hyppigst besøgende fly. Antal forventede passagerer i 2020: 20 mio.

Finnair har nu op til 12 daglige afgange til Baltikum fra Helsinki

Finnair flyver op til 12 gange dagligt mellem Helsinki og Baltikum med fleksible forbindelser fra København og Billund. Finnair flyver med Turboprop ATR72 og Embraer 190 til Baltikum:Tallin 6 gange dagligt.Riga 3 gange dagligt.

Vilnius 2 gange dagligt.

Tartu 1 gang dagligt.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien fra Köpenhamn!

Economy class

Bangkok 5 005
Beijing 4 000
Chongqing 5 050
Delhi 3 975
Hong Kong 4 950
Nagoya 4 775
Osaka 4 775
Seoul 6 515
Shanghai 4 700
Singapore 4 970
Tokyo 4 775
Xián 4 550

Business class

Disse priser er kun tilgængelige indtil andet angives mellem København og Asien, så bestil din rejse i dag!Bangkok 13 995
Beijing 16 295
Chongqing 15 945
Delhi 12 990
Hong Kong 17 995
Nagoya 21 440
Seoul 23 010
Shanghai 16 275
Singapore 17 515
Tokyo 21 440
Xi´an 16 645
Se mere her

Finnair flyver dagligt til Seoul – fuld af unikke oplevelser

Finnair flyver dagligt nonstop mellem Helsinki og Seoul. Alle flyvninger har fleksible forbindelser fra København og Billund. Seoul, hovedstaden i Sydkorea, er en af de byer i verden med størst befolkningstæthed. Den har over 10 mio. indbyggere. Gå ikke glip af følgende seværdigheder:Gyeongbok Palace (Gyeongbokgung) – ligger i hjertet af Seoul og er Koreas mest kendte kongelige palads med smukke parker og bygninger, som du ikke må gå glip af!Bukchon Hanok Village – her finder du andre flotte bygninger i traditionel stil samt flere smukke templer.

Namsanbjerget – tag tovbanen og gå op til YTN Seoul Tower, så får du en fantastisk udsigt over Seoul.

National Museum of Korea – et af verdens største og mest moderne museer findes i Seoul.

Jimjilbang – en unik oplevelse, som du ikke finder uden for Korea. Jimjilbanger er store badhuse, som tilbyder varme bade, sauna, massage og spa-behandlinger, men også relax-afdelinger med storskærms-tv, computere og opvarmede gulve´– perfekt til afkobling eller en lur.

Tag et kig på Finnairs video>>

Flere fløj med Finnair til Nordamerika – plus 36 % i december

Finnairs passagertal vokser. I december 2015 var væksttallene således i forhold til samme tidspunkt sidste år: Europa (+4,2 %), Nordamerika (+35,8 %) og indenrigs i Finland (+24,8 %). Samlet blev antallet af passagerer øget med 13,4 % i forhold til samme periode 2014. Efter 12 måneder i 2015 har 1.682.000 passagerer valgt at flyve den mest direkte vej via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xian, Phuket, Krabi og Singapore med Finnair. Punktligheden var 85,8 procent.