Finnair

Finnair og DAT i nyt samarbejde

Pressemeddelelse   •   Aug 12, 2015 10:19 CEST

Finnair er først i Europa med Airbus A350XWB.

Finnair og DAT i nyt samarbejde

Karup og Rønne kommer nu på landkortet med et nyt såkaldt interline samarbejde mellem Finnair og DAT. Et samarbejde, som sender passagerer fra Karup og Rønne til København med smidig forbindelse videre til Helsinki og Asien.
Nu er det nye interline-samarbejde i luften med mange fordele for passagerne hos både DAT og Finnair. Fremover kan bagagen checkes ind hele vejen til slutdestinationen, og så kan de rejsende købe gennemgående billet fra Karup eller Rønne til slutdestinationen.
Finnair og DAT kan dermed i fællesskab tilbyde nogle af de hurtigste og mest behagelige forbindelser mellem Karup og Rønne till Finland, Baltikum, Rusland, Asien og Australien.
"Jeg er meget glad for, at det nu er lykkedes at få et interline-samarbejde i hus med Finnair" siger Jesper Rungholm, CEO & President i DAT, og fortsætter:
"Finnair og DAT vil sammen kunne tilbyde et stærkt produkt, og vi ser frem til et rigtig godt samarbejde i fremtiden."
Hos Finnair ser man virkelig frem til at kunne gøre mere for de jyske og bornholmske kunder.
”Det er med stor glæde, at jeg kan præsentere denne nyhed. Vores jyske og bornholmske kunder har i lang tid efterspurgt det, og det er nu nemmere end nogensinde før at rejse direkte fra lufthavnene i Karup og Rønne til Helsinki og Asien med DAT og Finnair,” siger chefen for Finnair Danmark, Robert Öhrnberg.

Finnair er Europas rettidige flyselskab i højsommeren

Sommervarme og flyrejser skal helst gå så gnidningsfrit som muligt. Derfor læser Finnair med stor glæde den seneste statistik fra Flightstat.com, som viser at det finske flyselskab er bedst i Europa i juli 2015 ved at være ’on-time’ i 92,86 procent af de målte flyvninger. Det giver en føring på ranglisten over de mest rettidige flyselskaber foran russiske S7 som ankom til tiden i 90,09 procent af tilfældene.At det ikke bare er en tilfældige fremgår af statistikken for hele 2014, hvor Finnair også blev kåret til det mest rettidige flyselskab i Europa med en præcision på 90,58 procent for hele 2014. Dermed vandt Finnair kåringen som Flightstats 2014 On-Time Performance Awards Winners i Europa. Se mere>>

Premiere for Finnair Apple Watch-app* – din nye rejseledsager

Finnairs app er din nye rejseledsager, som har til formål at sikre dig en rolig og komfortabel rejse. Den følger dig under hele rejsen, fra start- til slutdestination. Log ind med dit Finnair Plus-medlemsnummer, og tryk dig igennem de forskellige punkter på din rejse. Vi vil holde dig opdateret om alle vigtige oplysninger, du har brug for.
Her er et udvalg af nogle funktioner i Apple Watch, som holder styr på dine rejser med Finnair. Mobil indcheckning, mobilt boardingkort, boardingstatus, eventuel opgradering til Business class, info om forsinkelser, dine personlige oplysninger som Finnair Plus-medlem, alt om næste flyvning, samtlige dine bookinger og alle nødvendige flyoplysninger. * Tilgængelig for iOS 8 og Android-enheder.

Flere passagerer fløj med Finnair i juli måned

Finnair øger antallet af passagerer i Europa (+5,2 %), Nordamerika (+9,0 %) och indenrigs i Finland (+6,8 %) i juli i år sammenlignet med samme måned 2014. I første første syv måneder af 2015 har 972 000 passagerer valgt at flyve den hurtigste vej fra Skandinavien via Helsinki till Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xian, Phuket, Krabi och Singapore med Finnair.

Russiske perler 3: Samara – Ruslands rumcentrum

Billede: Samara rumcenter og skønne strande. Samara, med 1,2 mio. indbyggere, er en vigtig industriby og et transportcentrum. Her ligger også en af Ruslands vigtigste ingeniørinstitutioner, Samaras universitet for rumforskning, som har hjulpet med at udvikle russernes innovative rumprogram. Du kan prøve nogle af Samaras vigtigste produkter: vodka, chokolade og øl. Tag en rundtur på et russisk bryggeri, inden du tager i et af Samaras mange teatre eller koncerthuse. Øg din viden om russisk historie med et besøg i Stalins bunker eller på Lenin-museet. Gå ikke glip af solnedgangen ved strandbredden af floden Volga! Pris: København – Samara 2455 DKK
  • Finnair flyver også til følgende russiske byer: Moskva, Skt. Petersborg, Jekaterinburg, Nisjnij Novgorod og Kazan.
  • Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien!

Economy class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske priser på rejser mellem København og Asien og Rusland. Priser i DKK fra:
Bangkok 4.880
    Beijing 4.405
    Chongqing 5.900
    Dehli 3.965
    Hong Kong 4.945
    Nagoya 4.930
    Osaka 4.960
    Seoul 6.620
    Shanghai 4.700
    Singapore 4.970
    Tokyo 4935
    Xián 4.550
    Samara 2.455

Se mere her>>

Business class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske tilbud på rejser mellem København og Asien. Priser i DKK fra:

Tokyo 21.445
    Nagoya 21.445
    Osaka 21.470
    Seoul 24.015
    Se mere her

Nu kan du tage toget fra og til Helsinki Lufthavn

Nu kan du tage toget mellem Helsinki Lufthavn og Helsinki bymidte. Der findes en række forskellige billetvarianter at vælge imellem. Enkeltbillet køber du i billetautomaten i lufthavnen eller ombord på toget. Du kan også købe sæsonkort eller 24-timers kort, som gælder for Helsinkis kollektive trafik i et døgn. Det koster 12 euro og gælder for et ubegrænset antal rejser i 24 timer inden for Helsinki, Vanda, Esbo og Grankulla. Den underjordiske togstation åbnede den 10. juli i år og indvies officielt senere på efteråret.
    Installér Finnair App til Android her!

27 fly om ugen til Helsinki

Finnair flyver op til 27 gange om ugen mellem København og Helsinki. Altid med fleksible forbindelser til Finnairs 15 destinationer i Asien. Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Ho Chi Min City, Hong Kong, Krabi, Nagoya, Osaka, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore, Tokyo og Xián.
    For yderligere informationer kontakt venligst: Robert Öhrnberg, salgsdirektør Finnair Danmark
    robert.ohrnberg@finnair.com