Finnair

Finnair til Asien 300 gange om måneden 2011

Pressemeddelelse   •   Okt 25, 2010 09:42 CEST

010.10.25 Fra og med juni måned næste år tilbyder Finnair rekordmange - 75 fly i gennemsnit pr. uge, eller 300 afgange pr. måned – til Asien fra Helsinki.
Fra den 27. marts øger Finnair fra seks fly om ugen til dagligt mellem Helsinki og Osaka, Nagoya og Seoul. Fra den 6. juni bliver Delhi igen en daglig destination, fra den 15. juni bliver der dobbelt afgange fem gange om ugen til Hongkong, og fra den 30. maj dagligt til Finnairs nye destination Singapore. Samtlige med smidigt planlagte tilslutningsfly fra København via Helsinki.
- Allerede i dag har Finnair markedets tredjestørste udvalg af destinationer fra Europa til Asien. Næste sommer bliver vi endnu bedre og kan garantere vores danske kunder daglige flyvninger til samtlige ti destinationer - i nogle tilfælde to gange dagligt, siger Finnairs Danmarkschef, Tomi Maaniemi.Grundlaget i Finnairs Asienflåde er de tomotorers Airbus A330-300. De er branchens mest klimavenlige langdistancefly i forhold til brændselsforbrug og udslipsniveauer.

Dansker nummer èn million med Finnair til A
sien
2010.10.25 Den danske forretningsrejsende Birger Rasmussen fra Haldor Topsøe kunne torsdag den 21. oktober lade sig hylde som Finnairs transitpassager nummer én million i 2010 på ruten fra Helsinki til Asien. Det fejrede Finnair i Helsinki Lufthavn ved at overraske Birger Rasmussen med blomster og to billetter til Asien, da han ankom fra København på vej til Shanghai. Danskeren rejser ofte med Finnair som Finnair Plus guld medlem og foretrækker businessclass på sine mange ture til Asien.– Helsinki Lufhavns popularitet vokser hele tiden med hensyn til trafikken fra Europa til Asien. Vi har allerede nu en stigning på 16,5 procent i forhold til samme periode i 2009, siger Finnairs Danmarkschef, Tomi Maaniemi.

999.000 via Helsinki til Asien efter ni måneder
2010.10.25 I årets første ni måneder har 999.000 rejsende valgt Helsinki som deres gateway til Asien. Det er 81.000 flere end i samme periode i 2009. Helsinki forstærker sin stilling som Nordeuropas største gateway og Europas tredjestørste til Asien. Helårsprognosen indikerer 1,4 millioner Asien-rejsende ifølge Finavias seneste prognose. Antallet af rejsende til Seoul er steget med 61 %. Kategorien med flest rejsende har Japan i toppen med 300.000 indtil nu. Det viser en aktuel statistik fra Finavia, det finske luftfartsvæsen, på grundlag af perioden januar til og med september måned 2010 sammenlignet med samme periode sidste år. Seoul er steget mest med +46 %, Japan +19 %, Hongkong +10 %.

Finnair-kampagner fra Danmark til Asien - Hong Kong fra 5.720 kr
2010.10.25 Lige nu kan du flyve billigere til Asien og Helsinki med Finnair. Fra-priser inklusive skatter fra København via Helsinki: Delhi 4.050 kr., Seoul 6.500 kr., Osaka 6.680 kr., Nagoya 6.670 kr., Tokyo 6.530 kr. Shanghai 5.040 kr., Beijing 5.640 kr., Hong Kong 5.720 kr., Bangkok 5.340 kr., New York 4.160 kr., Helsinki 1.340 kr. og Lapland 1.990 kr. Tilbuddet gælder ved booking via Finnairs hjemmeside. Check prisen hos dit rejsebureau! Jeg vil vide mere om alle Finnairs tilbud>>