Finnair

Finnair verdens mest punktlige flyselskap

Pressemeddelelse   •   Dec 19, 2013 12:12 CET

Finnair verdens mest punktlige

I november i år var Finnair verdens mest punktlige internationale flyselskab med 93,23 procent af alle flyvninger inden for 15 minutter før tidsplanen. Det viser sitet Flightstats månedlige målinger. På Top 10-listen findes yderligere tre selskaber i Finnairs alliance oneworld: Iberia (6), Air Berlin (9) og Japan Airlines (10).

Rekordmange til Asien

Frem til 30. november i år har 1.593.907 passagerer valgt Helsinki Lufthavn som deres gateway til Asien. Det er 100.000 flere end i samme periode i 2012. Helsinki beholder dermed sin position som Nordeuropas i særklasse største gateway til Asien og Europas fjerdestørste til Japan. Det viser lufthavnsejeren Finavias officielle statistik for oktober 2013.

Trafikken steg mest til Kina +16,8 %, Sydkorea +8,6 %, Japan +7,5 %, Indien +1,1 % og Hongkong +5,3 %. Flest passagerer fløj til Japan, Kina og Sydkorea.

Finnair giver dig hele Kina

Finnair tilbyder hele 27 destinationer i Kina via Hongkong takket være oneworld-partneren Dragonair, som er Kinas største indenrigsflyselskab, og det bedste i henhold til Skytrax' seneste rangering.
Det betyder, at du nemmere kan flyve til:
Zhengzhou, Changchun, Chongqing, Chengdu, Changzhou, Dalian, Fuzhou, Guangzhou, Hangzhou, Harbin, Kunming, Ningbo, Nanjing, Nanning, Shenyang, Xian, Shijiazhuang, Sanya, Shenzhen, Qingdao, Jinan, Tianjin, Wenzhou, Wuhan, Xiangfan, Xiamen og Yantai.

Dragonair flyver med to-motorers Airbus A330-300.

God Jul og Godt Nytår!

"Finnair har atter haft et fremgangsrigt år på det danske marked i 2013. Stadig flere rejsende har valgt den hurtigste og mest miljøvenlige vej fra København til Asien via Helsinki Lufthavn. Tak til alle jer. som har bidraget til dette – både rejsebureauer og rejsende.

De kommende år ser interessante ud. Om et år bliver Finnair først i Europa med Airbus A350 XWB, som svarer til Boeings ’Dreamliner’. Den to-motorers Airbus A350 er opbygget delvist af kompositmaterialer, hvilket gør flyet 30 procent lettere ende den fire-motorers Airbus 340.
Jeg og mine kolleger hos Finnair i København ønsker alle en rigtig god jul og et godt nytår i 2014!"

Robert Öhrnberg, Sales Manager Denmark, Finnair.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske priser på rejser mellem København og Asien. Priser fra:

Bangkok 4,299 DKK
Beijing 3,859 DKK
Chongqing 3,459 DKK
Dehli 3,699 DKK
Hanoi 7,335 DKK
Hong Kong 4,199 DKK
Nagoya 4,359 DKK
Osaka 4,359 DKK
Seoul 4,599 DKK
Shanghai 4,159 DKK
Singapore 4,599 DKK
Tokyo 4,599 DKK
Xián 3,859 DKK

Se mere her>>

Finnairs tilbud i Business class

Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske tilbud på rejser mellem København og Asien i Business class. Priser fra:

Bangkok 14,160 DKK
Beijing 16,000 DKK
Chongqing 16,450 DKK
Delhi 13,005 DKK
Seoul 23,010 DKK
Hon Kong 17,495 DKK
Nagoya 20,505 DKK
Osaka
 21,530 DKK
Tokyo 19,860 DKK
Singapore 17,495DKK
Shanghai 18,450 DKK
Sydney 25 490 DKK
Se mer her

US Airways ny i oneworld

US Airways skifter alliance fra Star Alliance til oneworld. Det amerikanske selskab bliver officielt medlem 31. marts 2014. Skiftet betyder, at Finnairs kunder nu får adgang til et endnu større udbud af destinationer i Nordamerika.