Finnair

Finnairs asiatiske fokus har fart på væksten: +19,5 % i juli

Pressemeddelelse   •   Aug 23, 2017 10:03 CEST

Finnair er som det første flyselskab i Europa begyndt at flyve med Airbus A350 XWB!

Finnairs asiatiske fokus har fart på væksten: +19,5 % i juli

Finnair har et særligt fokus på asiatisk vækst, og lige nu er der virkelig fart på. Alene i juli måned er antallet af Finnair passagerer til Asien øget med 19,5 % i forhold til juli 2016. På ruterne til Europa er væksten 9 %. I alt fløj 1,12 mio. passagerer (8,1 %) med Finnair i juli måned, hvilket betyder et historisk all time high for Finnair i en enkelt måned.

Skytrax: Finnair er bedst i Nordeuropa for ottende år i træk

Finnair er igen kåret som Norduropas bedste flyselskab ved Skytrax World Airline Awards 2017 under Paris Air Show. Det er ottende år i træk, at Finnair opnår den attråværdige udmærkelse. Bag prisen står det uafhængige forbrugerwebsted Skytrax. Resultatet bygger på indsamlede synspunkter fra ca. 19 mio. flyrejsende fra mere end 100 lande og omfatter 325 flyselskaber. Finnair avancerede også på Skytrax' Top 100-liste fra en 27. plads i 2016 og til en 25. plads i år.

Nu flyver Finnair med Airbus A350 til Hongkong

Nu kan du flyve med Finnair 10 gange om ugen til Hongkong fra Helsinki med fleksible forbindelser fra Danmark. Prøv f.eks. Finnair Business Class i den nye Airbus A350! Foto: Finnair.
Nu flyver Finnair med Airbus A350XWB, verdens mest moderne og mest miljøvenlige to-motorers langdistancefly i sin klasse, til Hongkong 10 gange om ugen. Altid med fleksible forbindelser fra København og Billund. Finnair tilbyder også fleksible forbindelser fra Hongkong til 27 af Kinas mest betydende storbyer – udover Beijing og Shanghai. Dette takket være en velfungerende code share-aftale med det Hongkong-baserede Dragonair.

Finnair flyver til fem byer under VM i fodbold i Rusland 2018

Nu er der kun ti måneder til klodens største sportsarrangement i 2018, VM i fodbold i Rusland. Bolden ruller 14. juni til 15. juli, og de næste måneder bliver det afgjort, hvilke 32 hold der i 12 forskellige russiske byer. Finnair flyver nonstop fra Helsinki til fem af spillestederne. Moskva, Skt. Petersborg, Jekaterinburg, Kazan og Samara. Altid med fleksible forbindelser fra København og Billund.

Finnair flyver dig til Asiens største messe

Finnair flyver nonstop frem til og med 28. oktober fra Helsinki til den 122. Kanton-messe, der løber af stablen i perioden 15. oktober til 4. november i Guangzhou, Kina. Altid med fleksible forbindelser fra København og Billund. Flyvetiden er 13 tim og 40 min. fra København. Messen, som ligger på Pazhou Island i Guangzhou, er den største af sin art i hele Asien, og omfatter i alt 1,1 mio. kvadratmeter indendørs og udendørs. Læs mere på Kanton-messens websted>>

Ny finger i Helsinki Lufthavn og første rullebånd

10. juli i år indviede Helsinki Lufthavn endnu en "Asien-finger" til fly og passagerer. Tilbygningen tilbyder 8300 kvm mere plads til alle passagerer, tre nye broer til hurtig ombordstigning og sidst, men ikke mindst: Finlands første rullebånd til bekvem transport. Satsningen styrker Helsinki Lufthavns position yderligere som et af Europas vigtigste knudepunkter til flytrafik mellem Europa og Asien.
10. juli blev Helsinki Lufthavns nye finger udstyret med rullebånd indviet. Den første af sin slags i hele Finland. Nu bliver det nemmere for alle passagerer at komme hurtigere frem til den nye finger. Foto: Finavia.

Finnairs tilbud til Asien fra København og Billund!

Economy class

Disse priser er kun tilgængelige indtil andet angives mellem København, Billund og Asien. Priser fra København. Vis alle tilbud>>

Business class

Disse priser er kun tilgængelige indtil andet angives mellem København, Billund og Asien. Priser fra København. Se alle tilbud>>
Finnair flyver op til 32 gange om ugen mellem København og Helsinki, samt 7 gange om ugen mellem Billund og Helsinki. Altid med fleksible forbindelser til Finnairs 18 destinationer i Asien: Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Guangzhou (26.04-28.10), Hongkong, Ho Chi Minh City (Vintertid), Krabi (Vintertid), Phuket (Vintertid), Nagoya, Tokyo, Osaka, Seoul, Fukuoka (27/04-28/10), Shanghai, Singapore, Xián (30.4-27.10) och Goa.
Finnair flyver op til 16 destinationer i Finland: Ivalo, Joensuu, Kuusamo, Kittilä, Kuopio, Oulo, Rovaniemi, Turku, Tampere, Vaasa, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola og Mariehamn.
Installér Finnair App til Android her!