Lyreco

Flemming Lyngholm ny administrerende direktør for Lyreco Skandinavien

Pressemeddelelse   •   Jun 24, 2015 09:55 CEST

Lyreco, som er markedsledende i Skandinavien inden for B2B-salg af kontorprodukter, meddelte i dag, at Flemming Lyngholm er blevet udnævnt til administrerende direktør for Skandinavien pr. 1. maj 2015.

Flemming, 43, har opnået gode resultater i forskellige stillinger inden for ledelse og direktion i Skandinavien og Europa, senest som Managing Director og Executive Vice President for Nordic Sugar A/S, Nordzucker Group samt Danisco.

”Med rekrutteringen af Flemming og hans erfaring og engagement er jeg overbevist om, at Lyreco Skandinavien nu har den ledelse, der skal tilfor at fortsætte sin positive udvikling,” siger Walter Raes, Managing Director Europe, og fortsætter:

“Flemming blev udvalgt til stillingen på grund af sin solide brancheerfaring og sine lederevner, og jeg er overbevist om, at han er den rette person til at lede og vækste virksomheden i et stærkt konkurrencepræget marked.

Lyreco er førende på markedet inden for B2B-salg af kontor- og arbejdspladsforsyninger, og jeg ser frem til at sikre den fremtidige udvikling af virksomheden sammen med mit stærke hold ved at føje nye forretningsområder til den eksisterende forretning og lede virksomheden mod fortsat vækst og succes ,” siger Flemming Lyngholm.

Lyreco i Danmark er et 100 % ejet datterselskab af Lyreco Group - en familieejet kontorartikelvirksomhed med datterselskaber over det meste af Europa, Canada, Asien samt Australien.

Lyreco-koncernen har totalt 10.000 medarbejdere, herunder en salgsstyrke på over 4.500 mennesker og en salgsindkomst på et godt stykke over 2 milliarder euro.

Lyreco Danmark er en del af Lyreco Skandinavien, der ud over Danmark også er repræsenteret i Norge og i Sverige og sammen har mere end 600 medarbejdere. Lyreco er i dag Danmarks største B2B leverandør af kontorprodukter.