Kurserforledige

Flere bliver selvstændige bogholdere

Pressemeddelelse   •   Jan 04, 2016 11:19 CET

Det er blevet mere og mere populært at profilerer sig som selvstændig bogholder i løbet af de seneste par år. Man siger sit job op, og ønsker måske at få andre erfaringer, med noget nyt og spændende, der giver udfordringer.

Efterspørgelsen på bogholdere, kan hænge sammen med det at beslutte sig for at blive selvstændige bogholdere. Det kan skyldes, at flere og flere bliver selvstændige, og behøver en bogholder til deres virksomhed. Udbuddet af selvstændige bogholdere øges også i takt med at flere regnskabskurser afholdes.

Det giver meget frihed at være selvstændig bogholder

Fordelen ved at være selvstændig eller freelance bogholder, er at man selv kan bestemme sin arbejdstid, og have mange forskellige kunder på én gang. Mange ønsker denne frihed der, at være selvstændig og vores sin egen boss. Det kan også handle om, at man ønsker at gå andre veje, end det job man har siddet i, i mange år ad gangen.

Det er blevet nemmere at ændre erhverv

Vi lever nemlig i en verden hvor det hele går stærkt, og ståsted har man kun, indtil man tager det næste. Det er meget almindeligt at have forskellige slags jobs gennem sit liv, samt videreuddanne sig. Der kan være et større behov for ændring, og det kan hænge sammen med, at personligheden i dag har større mulighed for at ændre sig, og dermed også ens preferencer til job og fremtid. Sådan har det ikke altid været.

En sådan tendens var ikke at finde for nogle årtier siden, så ændringer i samfundet, har gjort det ikke bare muligt, men også almindeligt at ændre på hvad man vil arbejde med, hvor og hvornår man vil arbejde. Globaliseringen har også gjort at der er mange muligheder også i det store udland.