Finnair

Flere fløj med Finnair til Asien i januar

Pressemeddelelse   •   Feb 11, 2013 11:56 CET

I januar i år har 130.000 passagerer fløjet med Finnair til Beijing, Shanghai, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore og Chongqing via Helsinki. Det giver en passagervækst på 10,7 % i forhold til samme periode i 2012. Antallet af solgte sæder i januar steg til 80 %, og indtægten pr. passager blev øget med 3,3 % i forhold til januar året før.

Finnair har den bedste dessertvin

Finnair har en lang og stolt tradition for at hjemtage prestigefyldte priser for flyselskabets vine på Business Class. Den seneste er netop kommet i hus i form af bedste Business Class-vin i den søde kategori for dessert vine ved den årlige Business Traveller Cellars in the Sky awards 2013. Finnair fik førstepladsen for sin portugisiske Niepoort Colheita (1998, Douro) – på en delt førsteplads med KLM. Finnair blev desuden rost i Bedst Præsenteret Vinkort-kategorien, hvor Finnair satte sig på andenpladsen. Blindsmagninger ved den årlige Business Traveller Cellars in the Sky fandt sted i december 2012 i London.

American til Chicago fra Helsinki fra 15. juni

Den 15. juni indleder Finnair for tredje år i træk et dagligt code share-samarbejde med oneworld-partneren American Airlines på strækningen Helsinki – Chicago.Det betyder, at du får adgang til en af USA's største hubs – Chicago O´Hare Airport. Fra Chicago kan du flyve videre til hele Nord- og Sydamerika samt indenrigs i USA. American Airlines flyver dagligt til og fra Helsinki med Boeing 767 med både business class og economy class frem til den 31. august. Finnair flyver dagligt mellem Helsinki og New York året rundt.

Flere fly til Åbo og Tammerfors

Fra den 31. marts og til den 26. oktober bliver der endnu flere forbindelser fra København via Helsinki til Åbo og Tammerfors. Flybe Finland flyver indenrigs i Finland.

Finnair satser på flere spanske rejsende til Asien

Finnairs spanske destinationer bliver endnu mere attraktive for både virksomhedens spanske og asiatiske passagerer. I løbet af sommeren 2013 flyver Finnair dagligt fra Helsinki til Malaga og ti gange om ugen til Barcelona. I højsæsonen fra den 7. juni og til den 22. september bliver der to fly om dagen fra Helsinki til Barcelona. Der bliver også daglige flyafgange til Madrid fra Helsinki og fra den 14. juni og til 30. juli ti gange om ugen.

Finnair får ny partner i flyalliancen oneworld

Siden den 1. februar i år har det femstjernede * Malaysia Airlines været fuldt medlem af flyalliancen oneworld. Det styrker alliancen, og giver Finnairs kunder stærkt forbedrede muligheder for at flyve videre fra Singapore med Malaysia Airlines til et bredt udbud af destinationer rundt om i Sydøstasien og Oceanien. Selskabet flyver til 85 destinationer, og har 85 fly. Deriblandt Boeing 777 og Airbus A380. *Skytrax.

Finnair til Mallorca, Antalya, Tel Aviv, Toronto

Når den nye sommertidsplan træder i kraft fra den 31. marts og til den 26. oktober, flyver Finnair fra Helsinki til Toronto, Palma de Mallorca, Antalya og Tel Aviv.

Finnairs rejsende gav 70.000 euro til Unicef

Finnairs passagerer donerede 70.000 euro og to millioner Finnair Plus-point i perioden fra den 26. november og til den 6 januar i år. Pengene går til UNICEF's store satsning på udbygning af skoler i 11 asiatiske lande.

Gå ikke glip af Finnairs flotte pristilbud

Netop nu har Finnair billige billetter till bl.a. Beijing, Shanghai, Bangkok, Nagoya, Osaka, Chongqing, Hanoi, Hongkong, Singapore, og Seoul med afrejse fra København.