Kongepyton ApS

Flere har skabt deres eget job i 2013

Pressemeddelelse   •   Dec 22, 2013 08:59 CET

Som alternativ til at søge allerede opslåede job, har flere i 2013 skabt deres eget job ved hjælp af internettet. Det fortæller Michael Roscoe, der er med til at arrangere flere 6 ugers kurser for ledige.

Traditionelt set søger man de stillinger, der slås op på fx Jobindex, hvis man ønsker et job. Men flere og flere vælger i stedet for at skabe deres eget job hjemmefra ved at bruge internettet. Det fortæller Michael Roscoe, der arbejder i virksomheden Bigum&Co på bl.a. Vejentiljob.dk. Denne arrangerer 6 ugers selvvalgte kurser for ledige samt et større kursus i online markedsføring:

”Har du grundlæggende egenskaber på en computer og lidt tid ekstra i hverdagen, kan du forholdsvis nemt skabe dit eget job ved at varetage administrative opgaver hjemmefra, blive tekstforfatter, grafiker eller noget helt fjerde” fortæller han og uddyber:

”Vi har også set hvordan flere i 2013 har skabt sig en rigtigt pæn indtægt blot ved at blogge om hverdagen”.

Bloggere store i Sverige

For nyligt udkom Zeiteit-listen fra Google. Denne vise, hvad danskerne (og andre folkefærd) har søgt på i 2013.

For Sveriges vedkommende var de 10 mest søgte navne alle bloggere. Det var kun tilfældet for 3 af dem i Danmark.

Halfdan Timm – som arbejder professionelt med online markedsføring – forklarer:

”Blogging i Sverige er milevidt foran Danmark forstået på den måde, at der er flere bloggere og at de har bedre vilkår i Sverige end i Danmark”.

Halfdan Timm forklarer ydermere, at der er gode muligheder for at skabe en indtægt på mange tusinde kroner om måneden ved at blogge. Det kræver blot en ting:

”Det tager lang tid og kræver derved dedikation at bygge en indtægt med en blog. Der, hvor lang de fleste falder af, er når de har arbejdet i et par måneder og resultaterne ikke har meldt sig endnu. Det kræver standhaftighed at skabe en indtægt ved hjælp af en blog”.

Vilkårerne for danske arbejdssøgende på kontanthjælp bliver forringet til nytår, da ugifte samlevende sidestilles med gifte og en person i arbejde derved skal forsørge den anden person på kontanthjælp. Regeringen er udsat for heftig kritik især i dagbladene på baggrund af denne ændring.

Kongepyton ApS arbejder med udvikling af webportaler og online markedsføring.