Falk Lauritsen Rejser

Flysæder revet væk pga. historisk dårligt sommervejr

Pressemeddelelse   •   Jul 31, 2012 16:02 CEST

Den danske sommer har været både våd og kold, og der har som bekendt været rift om flysæderne sydpå. Falk Lauritsen Rejser kan nu gøre måneden op og melder om belægning på næsten 100%.

Skybrud, oversvømmede kældre og aflyste grillfester.

Der har ikke været mange sommervejrsdage at råbe hurra for i 2012, og det dårlige vejr har smittet positivt af på danskernes rejselyst.

Særligt i juli måned har interessen for flyrejser sydpå været overvældende, fortæller Falk Lauritsen Rejsers Salgs- og marketing direktør Søren Buchbjerg:

Rødglødende telefoner
”Vi har haft en helt usædvanlig god juli. Der har været stærk trafik på hjemmesiden og vores telefoner har på det nærmeste været rødglødende. Vi har solgt tæt ved 100% af alle pladser og kan allerede nu mærke en stærk efterspørgsel på rejser til sensommer og efterår”.

Den stærke efterspørgsel på rejser til varmere himmelstrøg har også betydet, at en del danskere ikke har kunnet få deres ønsker opfyldt i skolernes sommerferie. Men der er hjælp at hente, forsikrer Falk Lauritsen Rejsers Salgs- og marketing direktør.

”Heldigvis har vi fortsat mulighed for at hjælpe de mange, der er gået forgæves efter en rejse i højsommerperioden, så de i stedet kan få en snert af sommeren i august eller september. Vil man i stedet vente til den meget populære efterårsferie i uge 42 er der stadig pladser at finde, men også her går det hurtigt og langt over halvdelen af rejserne er allerede solgt”, forklarer Søren Buchbjerg.

Fortsat pladser til Middelhavet
I august og september har Falk Lauritsen Rejser fortsat pladser til bl.a. Mallorca og Kreta med afgange fra både København, Billund og Aalborg.

For yderligere information kontakt Søren Buchbjerg Salgs- og marketing direktør hos Falk Lauritsen Rejser: 4045 0486.

Falk Lauritsen Rejser har rødder tilbage til 1967, hvor familien Falk Lauritsen for første gang sendte feriegæster til den spanske ferieø Mallorca. Falk Lauritsen Rejser tilbyder foruden sol- og badeferier hele året også længerevarende, kulturelt stimulerende rundrejser under navnet discover by Falk Lauritsen. I 2012 forventer selskabet at sende ca. 90.000 danskere syd på til sol- og badeferie