Finnair

Flyvende start for Finnair til Singapore

Pressemeddelelse   •   Nov 17, 2011 09:52 CET

Finnairs salgschef i Singapore, Petteri Kostermaa, har al mulig grund til at være mere end tilfreds. 30. maj begyndte Finnair at flyve dagligt mellem Helsinki og Singapore. I dag fem måneder senere har over 63.000 passagerer valgt at gøre det med Finnair.

– Singapore er virkelig blevet en favorit blandt mange skandinaver. Hver uge møder jeg glade tilfredse danskere, svenskere og nordmænd, som er fløjet med Finnair til Singapore. De har opdaget vores daglige og hurtige forbindelse og også booket vores introduktionspriser til interessante destinationer i Sydøstasien via Singapore. På samme måde har singaporeanere, malaysier, indonesere og australiere opdaget Finnairs flyvninger til Europa via Helsinki, siger Petteri Kostermaa. Også samarbejdet med Qantas fra flyalliancen oneworld er blevet en succes.

- Sammen med dem kan vi tilbyde ikke mindre end fem byer i Australien. Fra Nordeuropa er det formentlig de absolut hurtigste forbindelser mellem vores kontinenter. Vi får også ros af virksomhedskunder, som glæder sig over Finnairs hurtige forbindelser hver dag. Finnairs natfly er virkelig skræddersyet til den hyppigt rejsende forretningsmand/-kvinde, siger han.

Stærk stigning i passagertallet til Asien i oktober
Oktober blev endnu en succesfuld måned for Finnairs trafik til Asien. Antallet af passagerer steg med 14 procent, nærmere bestemt til 125.000. Indtil dato i år har 1,3 millioner rejsende valgt Finnair til Asien. Europatrafikken steg med 12 procent og Nordamerika med hele 30 procent. Finnairs Danmarkschef, Tomi Maaniemi, er begejstret:

– Fine tal til trods for, at forretningsrejsende fra Europa til Asien endnu ikke rigtigt er kommet i gang. Fra Asien til Europa derimod er der god belægning. Finnair ser nu også ud til at kunne nå rekordmange passagerer til Asien for hele året 2011 med 1,5 millioner passagerer. Punktligheden var god med 91 procent. På flyfragtsiden steg antallet af ton med 20 procent.

Schweizere skal tage vare på Finnairs bagage
Fra 1. december i år vil den schweiziske leverandør af ground-tjenester – Swissport - varetage Finnairs bagagehåndtering. Formålet er at forbedre kvaliteten, hurtigheden og omkostningseffektiviteten for Finnairs bagagehåndtering. Swissport, som er en global aktør med lang erfaring inden for ground-tjenester i internationale lufthavne, har kompetencer i topklasse. Swissport International Ltd. er førende i verden inden for ground-tjenester og betjener over 100 millioner passagerer for 650 virksomheder inden for flybranchen. Swissport har 35.000 personer ansat i 180 lufthavne i 36 lande på fem kontinenter.