Eurosport Danmark

Følg Bendtners jagt på mål og Hjulmands jagt på endnu en sejr på Eurosport 2 i weekenden.

Pressemeddelelse   •   Sep 18, 2014 16:58 CEST

Weekenden byder på fjerde runde fra den dramatiske Bundesliga, hvor der både er mulighed for at se en dansk topangriber, en dansk toptræner, samt flere af de absolut bedste hold i europæisk fodbold i øjeblikket.

I den kommende weekend dækker Eurosport og Eurosport 2 den tyske Bundesliga intensivt, og har med tre kampe lørdag og kampe både fredag og søndag som vanligt et tætpakket program til de fodboldglade Bundesliga-entusiaster.

Spændende bliver det især for de danske fodboldfans at se, om Nicklas Bendtner og Wolfsburg kan hente årets første sejr, når de hjemme møder FCKs Champions League overmænd fra Bayer Leverkusen. Wolfsburg har kun hentet to point i de første tre runder, hvor et acceptabelt nederlag til giganterne fra Bayern München i første runde blev fulgt op med to gange uafgjort. Den storsatsende klub hungrer derfor efter en sejr. Se om det lykkes for Wolfsburg og om Bendtner kommer på måltavlen, når Eurosport 2 sender kampen LIVE søndag kl. 15.30.

Derudover kan de danske fodboldfans glæde sig til at se, om Kasper Hjulmand sammen med sit Mainz-hold kan følge op på sidste rundes sejr, når de på hjemmebane tager imod formstærke Dortmund. Jürgen Klopps mandskab leverede en imponerende indsats i midtugens Champions League opgør, hvor de sikkert slog Arsenal med 2-0, så der venter Mainz en stor opgaver, når de på lørdag kl. 18.30 hjemme tager imod de sort-gule fra Gelsenkirchen. En kamp som Eurosport 2 sender LIVE.

Ydermere kan du på Eurosport 2 på lørdag fra kl. 15.00 følge de tyske mestre fra Bayern München, der med stjerner som Robben og Lewandowski har sat kursen nordpå, hvor det tidligere storhold fra Hamburger SV venter. Hvor de stærke sydtyskere er kommet godt fra land med en delt førsteplads og syv point i de første tre kampe, har de det sværere i Hamborg, hvor de fortsætter deres placering fra sidste år sidst i tabellen. Med et point i bagagen skal det blive spændende at se, om Hamburger SV får kæmpet sig op i tabellen, eller om det lykkes favoritterne fra Bayern at beholde statussen som ubesejret.

Hele programmet for weekendens bundesliga på Eurosport og Eurosport 2:

Weekendens kampe:
Fredag den 19. september:
20:30: Freiburg - Hertha Berlin: Eurosport 2 (HD)

Lørdag den 20. september:
15:00: Hamburg - Bayern München: Eurosport 2 (HD)
15.30: Stuttgart – Hoffenheim: Eurosport (HD)
18.30: Mainz  - Dortmund: Eurosport 2 (HD)

Søndag den 21. september:
15:30: Wolfsburg - Bayer Leverkusen: Eurosport 2 (HD)
17:30: FC Köln - Borussia Mönchengladbach: Eurosport 2 (HD)

Både Mark Strudal og Bjarne Goldbæk vil assistere vores faste Bundesliga-kommentatorer, Rasmus Elgaard og Henrik Hvillum, under weekendens kampe med deres ekspertviden.

ABOUT EUROSPORT GROUP

This year Eurosport celebrates 25 years of leadership in live sports broadcasting and digital innovation.

The Eurosport Group is Europe's leading sports entertainment group.

In 2014, Discovery Communications, the world’s #1 pay-TV programmer, took controlling ownership of Eurosport, expanding its portfolio to reach 2.7 billion cumulative subscribers across more than 220 countries and territories.

Eurosport, the n°1 pan-European TV channel, broadcasts in 20 languages and reaches 136 million homes across 54 countries. Eurosport HD is the high definition simulcast of Eurosport. Eurosport 2 broadcasts to 73 million households in 18 languages across 51 countries. Eurosport 2 HD was launched in August 2009. Eurosport Asia-Pacific reaches 16 countries in the region and launched an HD channel in September 2011. Eurosportnews is the sports news channel transmitted worldwide. Eurosport.com, Europe's n°1 online sports destination, has up to 23 million unique users per month (comScore) across an international network of sports websites in 11 languages, including Yahoo! co-branded sites in Germany, Spain, Italy and the UK. The Eurosport.com free mobile applications are available in 10 languages. Eurosport Player, Eurosport's online TV service, provides LIVE and on-demand sports to fans' PCs in 53 countries and the Player application is available for mobile, tablet and connected TV in up to 34 countries. Eurosport Events is the group's expert division in the management and promotion of international sporting events.