Eurosport Danmark

Følg danskerne i Bundesligaen på Eurosport Danmark

Pressemeddelelse   •   Aug 14, 2015 10:27 CEST

I aften blænder Eurosport Danmark op for den 53. udgave af den tyske Bundesliga, som i denne sæson er prydet af hele otte danskere. Intet hold har nogensinde vundet Bundesligaen fire sæsoner i træk, men Bayern München påtager sig igen i år favoritværdigheden med tilgang af blandt andre Douglas Costa og Arturo Vidal.

Arturo Vidal, der er hentet i Juventus, triumferede tidligere på sommeren i sit hjemland, da Chile slog Argentina i finalen ved det sydamerikanske mesterskab, Copa América. Douglas Costa er købt i ukrainske Shaktar Donetsk, og den brasilianske kantspiller har imponeret gevaldigt i opstarten med sin hurtighed og tekniske færdigheder. Bayern-holdet ser altså ualmindeligt stærkt ud, selvom klubben i Bastian Schweinsteiger har mistet en stærk midtbaneslider og kulturbærer. Afgangen af Schweinsteiger kan forhåbentligt give mere plads til Pierre-Emile Højbjerg, selvom kampen om pladserne på det stjernespækkede mandskab er enorm.

Bayern indleder titelforsvaret i aften i sæsonåbneren mod Hamburger SV, der endnu engang akkurat reddede sig endnu en sæson i Bundesligaen. Uret tikker således endnu i den nordtyske klub, der som den eneste klub har været en del af Bundesligaen i alle ligaens leveår.

Bundesligaen præsenterer i år hele otte danske spillere. Frederik Sørensen, Uffe Bech og Andreas Christensen er alle skiftet til Bundesligaen og supplerer den tyske danskerportefølge, der i forvejen består af Pierre-Emile Højbjerg, Leon Andreasen, Nicklas Bendtner, Jannik Vestergaard og Niki Zimling, der er tilbage i Mainz efter at have været udlejet til Ajax.

Flere af de danske spillere kommer til at indtage vigtige positioner i deres pågældende klubber, hvorfor Bundesligaen i år bliver forrygende at følge set med danske briller. Jannik Vestergaard havde en imponerende sæson i Werder Bremens midterforsvar i sidste sæson, mens Nicklas Bendtner leverede en svagere sæson, men med den flotte indsats i Supercup-finalen, kan danskeren forhåbentligt vippe Bas Dost af pinden i angrebet, når Wolfsburg skal forsøge at erstatte en andenplads med et mesterskab i indeværende sæson.

Følg Bundesligaopstarten direkte på Eurosport Danmark fra i aften.

Eurosport  Group

Eurosport Group is the  leading pan-regional sports entertainment destination. Part of Discovery  Communications, the world’s No.1 pay-TV programmer, Eurosport is  dedicated to delivering the most comprehensive live sports experience through  compelling content and technical innovation. Eurosport reaches 222 million  cumulative subscribers across 91 countries in Europe, Asia-Pacific, Africa and  the Middle East.  Eurosport - the flagship channel - is the No.1 pan-European TV  channel, broadcasting over 5,000 hours of live sport every year into 137 million  homes in 54 countries, providing expert commentary in 20 different languages.  Eurosport.com is Europe’s No.1 online sports news website with up to 23 million  visitors every month. Eurosport Events is the group’s expert division in the  management and promotion of international sporting  events.