Eurosport Danmark

Fortsætter Bayern München deres imponerende sæsonstart?

Pressemeddelelse   •   Aug 20, 2015 15:50 CEST

I de forgangne sæsoner har der ikke været tvivl om, at Bayern München har været det klart stærkeste hold i Bundesligaen og måske endda i hele Europa, og den titel levede de eftertrykkeligt op til allerede i første runde.

Med en 5-0 sejr over Hamburger SV kom Lahm & Co. meget overbevisende fra start, og i weekenden venter Hoffenheim, der i første runde tabte til Bayer Leverkusen.

Det var dog ikke kun Bayern München, der kom imponerende fra start i Bundesligaens første runde. Borussia Dortmund med Thomas Tuchel i trændersædet levede nemlig også op til de massive forventninger, der altid hviler på deres skuldre med en 4-0 sejr over Mönchengladbach, der havde Andreas Christensen i startelleveren.

Flere af danskerne kom i spil fra start i Bundesligaens første runde, mens Nicklas Bendtner måtte se sig indskifte efter 86 minutter i Wolfsburgs kamp mod Eintracht Frankfurt. Selvom Bendtners ophold i Wolfsburg ikke har høstet de store roser af sig, ser det alligevel ud til, at danskeren er i god form. I weekenden løber Wolfsburg ind i FC Köln i en kamp, der burde give mesterskabskandidaterne point. Set med danske øjne byder kampen forhåbentligt på flere direkte dueller på banen mellem Frederik Sørensen og Nicklas Bendtner.

Følg Bendtners kamp for en startplads og de intense dramaer fra Bundesligaen direkte på Eurosport Danmark hele weekenden.

Eurosport  Group

Eurosport Group is the  leading pan-regional sports entertainment destination. Part of Discovery  Communications, the world’s No.1 pay-TV programmer, Eurosport is  dedicated to delivering the most comprehensive live sports experience through  compelling content and technical innovation. Eurosport reaches 222 million  cumulative subscribers across 91 countries in Europe, Asia-Pacific, Africa and  the Middle East.  Eurosport - the flagship channel - is the No.1 pan-European TV  channel, broadcasting over 5,000 hours of live sport every year into 137 million  homes in 54 countries, providing expert commentary in 20 different languages.  Eurosport.com is Europe’s No.1 online sports news website with up to 23 million  visitors every month. Eurosport Events is the group’s expert division in the  management and promotion of international sporting  events.