Dansk Metal

Gamer i skoletiden

Pressemeddelelse  •  2011-11-18 16:24 CET

Computerspil i undervisningstiden skaber sammenhold på CELF. Dansk Metal havde forvandlet kantinen til et esportsmekka, og over 200 elever var samlet for at dyste i forskellige spil.

På CELF i Nykøbing Falster pakkede elever og lærer bøgerne sammen og hang arbejdstøjet i skabene allerede kl. 12 tirsdag den 15. november. Resten af undervisningstiden den dag stod på computerspil og eSport i stor stil i skolens kantine.

Over 200 elever mødte op og stod næsten på nakken af hinanden for at deltage. Dansk Metal stod for den såkaldte LAN-party og havde medbragt 16 pc’er og 16 PODS (PS3). Fotograf: Hanne Loop.

Eleverne kunne dyste i FIFA, MWIII og to bilspil. De kunne også hygge sig med det nye Battlefield, Wii,. XBOX kinnect og XBOX360.

”Formålet med at lave et LAN-party er, at vise de unge mennesker, at Dansk Metal også beskæftiger sig med it, spiludvikling og animation. Automekanikere og smede har tit også interesser inden for dette felt. Flere undersøgelser viser, at sociale arrangementer på skolerne får eleverne til at fungere bedre, fordi det giver et sammenhold”, siger Michael Antonsen fra Dansk Metals Uddannelses- og IKT-sekretariat.

Elever fra linien IT, strøm og styring var inviteret, men skolens andre elever var også velkomne. Fotograf: Hanne Loop.

De bedste gamere på CELF af Dansk Metal blev kåret. I FIFA var det Salmin Ljatifi og Stig Andersen i MWIII.

Metal sponsorerer eSport
Dansk Metal sponsorerer eSport Danmark, der er en paraplyorganisation for eSportsforeninger landet over. Dansk Metal har ca. 18.000 medlemmer, der arbejder inden for it, tele og data.

Læs om eSport Danmark

LAN-party
Konkurrencer og hygge inden for eSport og computerspil. Et større antal computere kobles sammen via LAN-kabler og giver mulighed for, at man kan dyste mod hinanden i forskellige spil. Til de største LANs i Danmark deltager op til 500 computerspillere. Verdens største LAN afholdes hvert år i Sverige med over 12.000 computerspillere.

Emner:

Computerspil