Engsø Gruppen A/S

Generationsskifte hos Jönsson a/s

Pressemeddelelse   •   Feb 18, 2011 09:48 CET

Direktør Robert Mayer udnævnt til administrerende direktør for Jönsson a/s og det nystiftede Engsø Øst a/s, som skal samle og videreudvikle Engsø Gruppens byggeaktiviteter øst for Storebælt

Robert Mayer, der er uddannet tømrer og bygningskonstruktør, kom til Jönsson i 2006 og efter et par år som projektleder på totalentrepriseprojekter med udvikling og byggeri af nye boligområder i Værløse, Gladsaxe og Søborg blev Robert Mayer i 2008 udnævnt til divisionschef for projektstyring og totalentrepriser.

Dermed var vejen banet: Året efter fik Robert Mayer som divisionsdirektør overdraget det samlede ansvar for projektstyring og totalentreprise, og i foråret 2010 blev Robert Mayer – ikke mindst med henblik på at samkøre virksomhedens kompetencer inden for håndværk, projektstyring og totalentreprise til en stærk enhed - udnævnt til direktør og medlem af direktionen i Jönsson a/s.

Med udnævnelse til administrerende direktør i Jönsson a/s overtager Robert Mayer ansvaret for ca. 170 medarbejdere og en omsætning i størrelsesordenen 550 millioner kroner, og samtidig indtræder Robert Mayer som medejer og administrerende direktør i Engsø Øst a/s – et nystiftet selskab, der samler og viderefører Engsø Gruppens byggeaktiviteter øst for Storebælt.

Det nye Engsø Øst A/S, der omfatter Jönsson a/s, Vitting Tømrer Entreprise ApS, Vitting Maler Entreprise ApS, Vitting Gulv Entreprise ApS, Vitting Murer Entreprise Aps og Skana Entreprise a/s, har ca. 230 medarbejdere og forventer en samlet omsætning på ca. 700 millioner kroner i 2011.

Generationsskiftet hos Jönsson a/s markeres med reception onsdag d. 23. februar 2011, kl. 14.00 – 17.00 på Ellekær 14 i Herlev, .

For yderligere information kontakt venligst
Engsø Gruppen a/s - www.engso.dk - Administrerende direktør Per Engsø Larsen - Telefon 44 94 11 66 - Email
Jönsson a/s - www.jonsson.dk - Direktør Robert Mayer - Telefon 22983832 - Email

Filer
Robert mayer udnævnt til administrerende direktør i Jönsson a/s

Størrelse 1,24 Mb
Filtype tif
Efter fem års kometkarriere hos Jönsson a/s er Robert Mayer blevet udnævnt til administrerende direktør for Jönsson a/s og et nyt søsterselskab i Engsø Gruppen, Engsø Øst a/s, der skal samle gruppens byggeaktiviteter øst for Storebælt.Pressekit - indeholder alle filer til pressemeddelelsen.