Geo

GEO ER 'ÅRETS VIRKSOMHED' 2016

Pressemeddelelse   •   Nov 28, 2016 12:11 CET

Geo har vundet prisen som ’Årets virksomhed’ 2016 i Lyngby-Taarbæk Kommune for sit arbejde på beskæftigelsesområdet med ansættelse af flygtninge. Prisen blev overrakt ved en reception på Geo fredag d. 25. november 2016.

I Geo har vi en lang tradition for at samarbejde med kommunens jobcenter, men det er specielt Geo’s tilbud om jobpraktik til flygtninge, der er blevet bemærket. I 2016 har Geo haft tre flygtninge i praktik, hvoraf to er endt med efterfølgende ansættelse.

Det kræver samarbejde, at få virksomheder til at tage et socialt ansvar

Det kræver samarbejde mellem kommuner og virksomheder, at få virksomheder til at tage et socialt ansvar. Det er først, når kommunen spiller sig selv på banen over for erhvervslivet, at initiativer som disse kan lade sig gøre. ”Det kræver at man, som her i Lyngby-Taarbæk Kommune, har en kommune, som spiller sig selv på banen over for erhvervslivet, så man får lyst til at være med. Og så kræver det, at virksomheden er villig til at se anderledes på mulighederne”, siger administrerende direktør Kim Sillemann.

Hvert år udvælger Lyngby-Taarbæk Kommune én virksomhed blandt en række nominerede virksomheder, som kommunen mener har gjort en ekstraordinær indsats på beskæftigelsesområdet.

Prisen uddeles af Beskæftigelses- og Integrationsudvalget i Lyngby-Taarbæk Kommune. Prisen overrækkes af borgmester Sofia Osmani og formand for Beskæftigelses- og Integrationsudvalget Anne Jeremiassen. Det var Geo’s administrerende direktør, Kim Sillemann, som modtog prisen for Geo.

Tilstede ved receptionen hos Geo fredag d. 25. november 2016 var, udover borgmester Sofia Osmani og formand for Beskæftigelses- og Integrationsudvalget Anne Jeremiassen, blandt andre også kommunaldirektør Søren Hansen og CEO i Lyngby-Taarbæk Vidensby Caroline Arends.

Geo er en rådgivende ingeniørvirksomhed, der tilbyder Danmarks mest omfattende ekspertise inden for jord og vand.

Vi leverer komplet rådgivning – inkl. felt- og laboratorieundersøgelser, design og projektering, kontroller og tilsyn samt kvalificeret dokumentation.

Geo arbejder både til lands og til vands, i indland og udland.

Vi løser selv de mest komplekse opgaver inden for byggeri, anlæg, industri, energi- og vandforsyning.

Geo er en privat, erhvervsdrivende fond.

Besøg vores hjemmeside her