GingerOrganic A/S

GingerOrganic er en helt ny form for sundhed, allerinderst inde...

Pressemeddelelse   •   Maj 11, 2016 11:40 CEST

GingerOrganic er en helt ny dansk serie af hygiejneprodukter, som er produceret af 100% økologisk bomuld, garanteret fri for at have gennemgået kemiske processer under forarbejdningen samt indeholder ingen skadelige eller allergifremkaldende tilsætninger eller komponenter.

Hvad siger eksperterne?

Langt de fleste hygiejneprodukter på markedet frem til i dag har kunne resultere i eksem, kløe eller allergi. Det har længe bekymret AllergyCertified, som ikke hidtil er stødt på et lignende produkt som GingerOrganic.

“Vi blev derfor overordentlig glade, da GingerOrganic henvendte sig i arbejdet med at få fremstillet hygiejneprodukter, der kan bruges af alle kvinder – også dem med allergi. Det her er en stor hjælp,” lyder det begejstret fra Ewa Daniél, Chemical Director i AllergyCertified, Danmark, som også har godkendt GingerOrganic med deres certificering.

Ifølge AllergyCertified indeholder flere konventionelle og økologiske hygiejne- produkter enten parfume, formaldehyd, blegemidler eller kolofonium, som forekommer i limen. Det resulterer i ubehag og gener som kløe, svamp og eksem, men også alvorlige allergiske reaktioner og vedvarende allergi for flere og flere kvinder, når de skal beskytte sig under menstruation og før og efter.

GingerOrganic er desuden det sundeste en nybagt mor kan vælge, da der ikke må være skadelig kemi i nærheden af undelivet, når det er allermest sårbart.

GingerOrganic By Helena “Ginger” Fernando-Kristensen

GingerOrganic er skabt af tidligere sygeplejerske, Helena “Ginger” Fernando- Kristensen. Helena erfarede i sit arbejde, at der var flere unødvendige reaktioner ved brug af konventionelle hygiejneprodukter. Blandt andet allergiske reaktioner ved brug af bind og tamponer med kemi.

“Der er tilsætninger i mange produkter, som vi køber, og det skaber problemer, bl.a. allergier. Kvindens underliv bør ikke udsættes for kemi, plastik og andet, som skaber ubalancer. Det ville jeg gerne ændre”, fortæller Helena, som har lagt navn til hygiejneprodukterne.

“Med GingerOrganic kan kvinder føle sig trygge ved deres hygiejneprodukter. Det er sundhed allerinderst inde. Hvorfor ikke vælge økologi, når det er så tæt på vores krop”, spørger Helena.

Helena vidste, hvordan problemerne kunne løses, men der fandtes ingen hygiejne- produkter uden et eller flere skadelige komponenter. Heller ingen økologiske hygiejneprodukter var helt fri for plastik. Derfor er GingerOrganic i den grad et hjertebarn for sygeplejersken og iværksætteren.

“Jeg mener, at hvis man som kvinde kan slippe for ubehag og allergiske reaktioner i underlivet bare ved at bruge økologiske hygiejne- produkter, der er garanteret fri for kemi, så skal det være tilgængeligt for alle”, afslutter Helena “Ginger” Fernando-Kristensen.

Kontakt for yderlig info, materiale, vareprøver og interviewaftaler:

danial@gingerorganic.dk M: 60 18 40 03 www.gingerorganic.dk

En vigtig del af min livsfilosofi er, at man ikke bør gå på kompromis, når det gælder om at tilstræbe en kemikaliefri livsstil. Jeg er derfor stolt over, at kunne præsentere jer for mit eget brand GingerOrganic, som tilbyder 100% økologisk certificerede hygiejneprodukter til kvinder. Hygiejneprodukter, som er lavet af den reneste bomuld på vores planet - helt uden kemikalier, pesticider, klor, GMO og ikke mindst parfume!