TUI Danmark

Godt gang i salg af rejser til jul og nytår. Thailand er årets vinder: Juletræet byttes ud med en palme under solen

Pressemeddelelse   •   Sep 29, 2014 14:11 CEST

Julen falder også godt i år. Folk skal kun bruge enkelte feriedage for at få en god, lang ferie omkring jul og nytår, og det får mange til at øjne chancen for en udlandsrejse. Thailand er den store vinder i forhold til sidste jul og nytår, og Star Tour, der er Danmarks største rejsearrangør, har lige nu solgt 35 procent flere rejser til Thailand i juleferien ifht. sidste år på samme tid.

- Totalt set har vi solgt otte af ti oversøiske rejser over julen, og seks af ti af de ikke-oversøiske, og der er specielt stor interesse for Thailand i år. Jeg tror, det er klimaet, prisniveauet, trygheden og de gode hoteller, der får folk til at vælge Thailand. Det er både børnefamilier og par, der fejrer julen her i år, fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

Af ikke-oversøiske destinationer er det Kap Verde og Dubai, der har størst stigning ifht. sidste år, og desuden er Egypten tilbage på programmet i år – sidste år var der ingen jule og nytårsrejser til Egypten pga. uro, og salget startede først op i januar.

- Vi har solgt 25 procent flere jule og nytårsrejser end vi havde sidste år på denne tid. Måske har en del valgt at holde dansk sommer på grund af det fine danske vejr i år, og vælger i stedet at benytte de mange fridage i julen, og fejre højtiden på en anderledes måde på en rejse, siger Stig Elling.

Top fem over mest populære jule og nytårsdestinationer:
1 Gran Canaria, 2 Tenerife, 3 Thailand, 4 Kap Verde, 5 Egypten.

Fotos kan downloades her:

For flere informationer, kontakt venligst: Stig Elling, salgsdirektør, Star Tour. Tlf.: 20 90 24 13

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2013 på 27%. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram