tesa A/S

Godt nyt: Du behøver aldrig at bore igen

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2018 10:30 CEST

Tilbage i 2017 erhvervede tape-producenten tesa, det tyske selskab, Nie Wieder Bohren (”Aldrig mere bore”), som supplement til sit i forvejen store sortiment af borefri løsninger til hele hjemmet.

I foråret 2017 købte Europas største tape-producent, tesa, virksomheden Nie Wieder Bohren, der oversat fra tysk betyder ”aldrig mere bore”. Virksomheden, der producerer borefri løsninger til ophæng i hele hjemmet, har udviklet en patenteret montageteknik, der kan fastgøre op til 20 kg på en hvilken som helst overflade, du kan finde på et badeværelse: fliser, marmor, sten, glas, beton, træ, kunststof og metal.

”Den internationalt patenterede ophængning, som Nie Wieder Boren har udviklet, er virkelig unik. Du kan hænge alt fra håndklædestativer til spejle og skabe op, uden at du har brug for hverken boremaskine, skruer eller søm. Du monterer simpelthen bare en holder på væggen med det vandfaste klæbemiddel, det tager fem minutter og er så simpelt, at alle kan gøre det. Hvis du vil fjerne ophænget igen, kan både det og klæbemidlet fjernes hurtigt uden at efterlade den mindste rest,” forklarer [titel] [navn] fra tesa A/S.

Gør-det-selv for alle

Nie Wieder Boren har siden 2010 haft et samarbejde med tesa om produktudviklingen, og deres produkter falder helt naturligt ind i tesas eksisterende portefølje af produkter til at lette livet for gør-det-selv-folket og dem, der kun af nød gør-det-selv.

I forvejen producerer tesa en lang række forskellige varianter af dobbeltklæbende monteringstape til både inden- og udendørs brug, vandfast, transparent og ultra strong, der holder op til 10 kg pr. 10 cm tape. Så du kan ophænge postkasser, billeder, spejle m.m. faktisk kan der fås mere end 30 produkter, der opfylder ethvert monterings-behov.

”Nie Wieder Borens innovative fastgørelsessystemer er et ideelt supplement til vores eksisterende tesa sortiment. Vi henvender os til dem, der gerne vil gøre det nemmere at gøre det selv. Hvad enten, der er tale om erfarne gør-det-selv-folk eller en, der aldrig har haft en hammer i hånden før, er du i stand til at bruge vores produkter,” siger [navn].

Farvel til snavs og huller i væggen

Selvom trenden går i retning af, at gør-det-selv-evnerne bliver mindre for hver generation, så er det ikke kun evnen til at bore huller i væggen, der bestemmer, hvilken monteringsløsning man vælger, forklarer [navn].

”Udover, at det er nemmere at bruge vores monteringstape, selv for en garvet håndværker, så er der også et æstetisk element i det. Du kan nemt fjerne tapen fra væggen, og sætte den op et andet sted, hvis du vil dekorere om, og hvem har ikke lyst til at slippe for huller i væggen og det snavs og støv, der følger med, når du borer?” siger [NN].

Samtidig egner borefri løsninger sig perfekt til mange moderne byggerier, hvor væggene overvejende støbes i beton. For at bore i beton, kræves der en særlig kraftig boremaskine med specialbor, der kan skære sig ind i den hårde beton.

Nie Wieder Bohren havde i 2016 en omsætning på 16 millioner euro (120 millioner kr.) i 2016 og 90 ansatte, der i dag er ansat hos tesa.

tesa SE er én af verdens førende producenter af tape. Vi har mere end 125 års erfaring inden for tapeteknologi og tilbyder mere end 7000 forskellige produkter til industrien, håndværkeren og den private forbruger. Med vores pålidelige tapeløsninger og gode service hjælper vi vores partnere i branchen med at optimere deres processer og forbedre deres produkter. Vi hjælper professionelle håndværkere med at opnå de bedste resultater på en effektiv måde og forbrugere med nemt og enkelt at udføre deres daglige opgaver og projekter i hjemmet, på kontoret eller i værkstedet.