Dansk Metal

Gratis på Arbejdermuseet i efterårsferien

Pressemeddelelse   •   Okt 06, 2010 10:04 CEST

Metal-medlemmer kan komme gratis ind på Arbejdermuseet i København, hvor børnene har mulighed for at lave gratis kludedukker, mens voksne kan opleve 150 års levende Danmarkshistorie.

Arbejdermuseet byder på spændende oplevelser i skolernes efterårsferie - både for børn og voksne. Hvis man viser sit Metal-medlemskort, er indgangen tilmed gratis, ligesom der er kaffe og sodavand til hele familien.

I Skolestuen er der gratis kludedukker til børn og voksne - man skal bare selv lave dem. Det sker hver dag i efterårsferien fra kl. 11.00 - 15.00, hvor museets guider er klar til at hjælpe. Skolestuen byder også på et stort klædeskab, som bugner med børnedragter og hatte, klar til udklædning. På skolepultene ligger griflerne klar til latinsk diktat og spanskrøret på kateteret lover hurtig afregning ved stavefejl.

Hele familien kan tage på visit hos familien Sørensen - husk endelig at bemærke hvor fint deres hjem fra 1889 er blevet efter endt istandsættelse. Fru Sørensen havde store diskussioner med nogle af de andre koner i opgangen om hvilken farve de skulle vælge til væggene. Dengang var det ganske almindeligt at man sparede penge ved at gå sammen om at få malet - og så skulle det jo være den samme farve. Fru Sørensen er meget glad for at det endte med at være pompejansk rød og ikke pariserblåt, som konen nede i stuen ville have.

De voksne og de lidt større børn kan besøge vores nyåbnede særudstilling Revolution i Norden - Den finske borgerkrig 1918, som netop har fået 5 ud af 6 stjerner i Berlingske Tidende.

Efterårsferien på Arbejdermuseet starter lørdag den 16, oktober og slutter søndag den 24. oktober. Museet er åbent alle dage fra kl. 10 - 16.

Husk også at besøge Kaffebaren fra 50erne, som bl.a. byder på hjemmelavet kiksekage og friskbrygget kaffe med eller uden den klassiske Rich's kaffeerstatning.

Læs mere på Arbejdermuseets hjemmeside