TUI Denmark

Halvdelen af alle sommerens rejser solgt inden marts: I dag lyder startskuddet for danskernes indkøb af sommerferier

Pressemeddelelse   •   Jan 20, 2014 17:16 CET

Det er 2. juledag, og det er nu, de danske familier har tid og luft til at planlægge, hvad der skal ske til sommer. Og det gør de, i stor stil. Det er nemlig fra i dag og hele januar måned, at der er mest tryk på indkøb af sommerrejser, og inden vi når første marts, forventer Star Tour at have solgt halvdelen af alle sommerens rejser.

- Det er helt magisk at opleve, hvordan trafikken på vores hjemmeside og telefoner stiger i en brat opadgående kurve i dag, efter en stille periode over selve julen. Det er som altid børnefamilierne, der tænker mest langsigtet i forhold til at få købt deres sommerferie, fordi mange ofte er afhængige af skolernes sommerferie. Det er da også rejser i ugerne 27-33, vi sælger flest af i dag, hvor vi kommer til at runde 1000 solgte rejser, når dagen er slut, fortæller Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

Ifølge en frisk spørgeundersøgelse foretaget via startour.dk, vælger flest hotel ud fra beliggenhed og pris, mens færre skæver til antal stjerner.

De fleste børnefamilier vælger et koncepthotel, der er skræddersyet netop dem, og som hos Star Tour er Blue Village og Blue Star hotellerne.

- Børnefamilierne ved godt, de skal være hurtigt ude, for at være sikre på at få netop det, de ønsker sig i skolesommerferien. Der er efterhånden mange store familier med dine, mine og vores børn, og det kræver selvfølgelig god plads. De bestiller typisk i dag og i løbet af den næste uges tid, og vi sælger flest rejser til de klassiske feriemål – de græske og spanske øer og Tyrkiet, siger Stig Elling.

Fotos kan downloades her:

For flere informationer, kontakt venligst: Stig Elling, salgsdirektør, Star Tour. Tlf.: 20 90 24 13

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2012 på 28 %. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram