AWILCO-MULTIPLEX ApS

Har du brug for meget power på kort tid, og et stærkt supplement til batterier? - Ultrakondensatorer, Supercaps, Ultracaps er svaret!

Pressemeddelelse   •   Jul 12, 2012 12:14 CEST

De applikationer, der får mest udbytte af ultrakondensatorerne er dem, der kræver hurtig ladning og afladning med ultra høj power.

Anvendelse af ultrakondensatorerne

Der er en meget bred anvendelse af Ultracaps i forbindelse med DC systemer, der har et uensartet forbrug af strøm. Det gælder helt nede fra mikroprocessorstørrelse, der bruger mA og få volt og op til store systemer, der har peak-forbrug på kA og benytter spændinger på flere kV.

Kort fortalt sættes en kondensatorbank parallelt med forsyningen og den forbrugende enhed. Når der er et behov for en stor strøm vil den power, der er lagret i kondensatorerne, afgives til forbrugeren og forsyningen vil så levere gennemsnitsforbruget, dels til den forbrugende enhed og samtidig til opladning af kondensatorbanken. Er den forbrugende enhed en elektromotor, vil der ved opbremsning af en stor masse være en returstrøm. Denne returstrøm kan så blive opsamlet på kondensatorbanken, og når der næste gang er behov for en stor startstrøm, vil den lagrede power blive anvendt, før der trækkes på forsyningen.

Store fordele:

• Hovedforsyningen kan reduceres til middelforbruget +5%
  • Dimensionering af forsyningskabler kan ofte reduceres, med mindre kobberforbrug til følge
  • Returstrøm fra elektromotorer kan lagres og genanvendes ved næste start
  • Ved batteriforsyning forlænges batteriernes levetid betragteligt
  • Arbejdstemperaturer er fra -40°C til +70°C
  • Ultrakondensatorer er fremstillet af aluminium, kulstof, papir og en katalysator. Det er materialer der ikke udgør en miljømæssig risiko

Eksempler på anvendelse:

• Kortvarig backup til mindre kredse, så processer kan lukkes ned på en fornuftig måde ved strømudfald
  • Backup til GSM så der kan sendes besked (SMS) ved strømudfald
  • Boost af startstrøm til elmotorer
  • Startermoduler til køretøjer, fra personbiler til store diesellokomotiver
  • Kortvarig backup til UPS anlæg
  • Regenerering af bremseenergi i el- og hybridkøretøjer
  • Regenerering af energi i diesel elektriske kraner (RGT)
  • Erstatning for batterier til start af nødgeneratorer

Få mere at vide!

Mød os på E-12 i Odense Congres Center på stand 3339 og mød vores ekspert på området, Claus Rabjerg. Her kan vi fortælle meget mere om Nesscap ultrakondensatorer, og høre mere om hvordan de kan passe ind i dine applikationer!

AWILCO-MULTIPLEX er ny distributør for Nesscap Ultracapacitors i Danmark og Sverige.

Om AWILCO-MULTIPLEX

AWILCO-MULTIPLEX har mere end 30 års erfaring med strømprodukter og batterier. Det er vores formål at tilbyde innovative og teknisk avancerede løsninger til vores kunder og deres applikationer.

Vi har høj kompetence indenfor kundetilpassede løsninger, men lægger desuden stor vægt på at have de rette kvalitetsprodukter på lager som standardsortiment.

About Nesscap

Nesscap Energy Inc. is a global leader in technology innovation and product development of ultra capacitors. Producing ultra capacitors since 1999 allow for the technology to be used in applications where power, life cycle requirements or environmental conditions limit the suitability of other energy storage devices such as batteries or other capacitors. Uniquely structured, Nesscap products are used to enhance the performance of energy and power needs for modern applications throughout all existing markets, ranging from portable electronic devices to high-tech hybrid cars. The products are available in single cells and module blocks.

Nesscap features a wide array of standard commercial products in the market from 3 farads to 6,200 farads with high performance electrolytes as well as industry recognized alternative organic electrolytes.

Technical and sales information can be found at www.nesscap.com.