Sense Communication

Helsingørs Hemmelige Helte

Pressemeddelelse   •   Nov 12, 2011 10:02 CET

Helsingørs hemmelige helte

Nu får flere kreative iværksættere mulighed for at mødes under uret. Den 17. november holder ”Stationen” åbent hus og inviterer kunder, naboer, iværksætterspirer og andre interesserede indenfor. Det sker i forbindelse med Væksthus Hovedstadsregionens 24:TUREN.

En stor del af dansk erhvervsliv består af små og mellemstore virksomheder. Det gælder særligt i Helsingør, der som bekendt ikke huser mange store erhvervsvirksomheder. Byen har valgt at satse på kreative klynger, og flere af de hemmelige helte i Helsingør er de kreative. Et godt og velfungerende eksempel på kreative ildsjæle er samlet på ”Stationen” – et iværksætterhus for kreative. Nu får iværksættere, kommende iværksættere, kunder og andre interesserede mulighed for at komme tættere på historien om de hemmelige helte.

”Det, at starte virksomhed op er hektisk, spændende, farligt, sjovt og lærerigt. Det er ikke de bedste tider nu. Og det holder måske mange kreative iværksættere tilbage. Vi vil gerne gøre vores for at hjælpe. Vi har alle været i startfasen, så vi ved, hvor hårdt dét er. Derfor er kreative klynger, som Stationen, et attraktivt sted at starte. Her får nystartede virksomheder et spændende og inspirerende miljø omkring sig – og de kan sparre med erfarne iværksættere”, fortæller Anne Sofie Obel, som ud over at være grafisk designer også er Stationsforstanderinde på Stationen.

Fælles for virksomhederne på Stationen er, at de alle er kommet over det kritiske iværksætterstadie og nu er velfungerende virksomheder. Men de er stadig hemmelige. Og det vil de gerne gøre op med. Derfor slår Stationen i forbindelse med Iværksætterugen – uge 46 – dørene op for interesserede.

”Vi glæder os til at se kolleger og alle interesserede, som måske går rundt med en iværksætter i maven. Det er vigtigt for en by som Helsingør, at der findes et iværksættermiljø. En by som vores - uden det helt store erhvervsliv - har brug for ildsjæle og kreative kræfter, som kan tiltrække turister og erhvervsliv. Derfor har vi valgt at deltage meget aktivt i 24:TUREN”, fortæller Claus Johnsen fra Sense Communication.

Ud over at møde de mange virksomheder - som er en del af fælleskabet på Stationen - vil interesserede tilmeldte få svar på, hvorfor de har kastet sig ud i at starte en virksomhed. Hvad er det for en ild, der brænder i dem, og hvad er deres ambitioner.

På et døgn holder næsten 100 virksomheder i Region Hovedstaden åbent hus. De inviterer alle indenfor; de unge talenter fra uddannelsesinstitutionerne, iværksætterspirerne, kunderne, kollegerne, naboerne og familien.

Interesserede skal tilmelde sig på http://24turen.dk/arrangementer/kreative-virksomheder-modes-under-uret-2

Fakta om 24:TUREN i uge 46:

• Den 17. november holder næsten 100 små virksomheder på ét døgn åbent hus.
  • 24:TUREN den 17. november er en fejring af de små virksomheder og iværksætter- og vækstkulturen i Danmark.
  • Væksthus Hovedstadsregionen arrangerer 24:TUREN i Region Hovedstaden, og de 29 kommuner – heriblandt Helsingør - i regionen er lokale medarrangører.
  • 24:TUREN er en del af den landsdækkende og verdensomspændende kampagne for iværksættere og virksomheder i uge 46, som løber af stablen for fjerde år i træk.

For mere information kontakt:

Anne Sofie Obel, telefon 26 27 67 66, e-mail: annesofie@o2design.dk eller

Claus Johnsen, telefon 26 72 80 64, e-mail: claus@sensecommunication.dk

Sense Communication er stiftet af Claus Johnsen i 2011. Virksomheden yder strategisk kommunikationsrådgivning. Claus Johnsen har mere en 16 års erfaring som kommunikationsrådgiver for danske og udenlandske virksomheder. Særlig ekspertise er rådgivning af it, teknologi og biotek-kunder.