Finnair

Helsinki Lufthavn bedst igen

Pressemeddelelse   •   Dec 11, 2013 11:09 CET

Helsinki Lufthavn er for tredje gang i træk med på listen over verdens 50 bedste rejseoplevelser. Det skriver det britiske livsstilsmagasin Monocle. Kun to lufthavne i verden opnåede en plads på Travel Top 50-listen i 2013.Tidsskriftet motiverer sit valg med, at Helsinki er en problemfri transitlufthavn uden stress, hvor det er nemt at skifte fly. Monocle peger også på dens geografiske beliggenhed, som baner vej for den mest direkte vej til Asien. Finnairs lounge får også ros for sit unikke design."En fantastisk lufthavn og et knudepunkt uden bekymringer", afslutter tidsskriftet.

Finnair plus 6 procent i Asien

Mere end halvanden million passagerer har valgt Finnairs genvej til Asien fra januar til og med november 2013. Det er en stigning på seks procent i forhold til samme 11 måneder i 2012.
Samtidig glæder Finnair sig over en punktlighed på hele 90,4 procent i november. Totalt set rejste 114.000 med Finnair mod Asien i november, og det tyder på et samlet passagertal til Finnairs 13 destinationer i Asien på ca. 1,7 millioner for 2013.
Finnairs 13 destinationer er Beijing, Bangkok, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Xi’an, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Singapore, Hanoi og Delhi.

Finnair og Qantas til Sydney
Finnair og Qantas samarbejder om rejser til Australien via Hongkong. Lige nu kan du rejse til Sydney for priser fra 8.190 danske kroner på Economy. På Business Class koster det fra 25.490 danske kroner.
Finnair til Kina x 24 om ugen
Nu flyver Finnair nonstop 24 gange om ugen fra Helsinki til Beijing, Hongkong, Shanghai og Chongqing med fleksible forbindelser fra København.
Finnair flyver til og fra Kina med flybranchens mest miljøvenlige to-motorers langdistancefly i sin klasse – Airbus A330-300.
Finnair begyndte at flyve en gang om ugen mellem Helsinki og Tokyo i 1988. I dag er Kina Finnairs næststørste marked, og i år har selskabet 25 års jubilæum på det kinesiske marked.

Gå ikke glip af Finnairs tilbud til Asien
Nu er det tid til at bestille Finnairs fantastiske priser på rejser mellem København og Asien. Priser fra:
Bangkok 4,755 DKK
Beijing 4,325 DKK
Chongqing 4,325 DKK
Dehli 4,075 DKK
Hanoi 7,335 DKK
Hong Kong 5,450 DKK
Nagoya 5,180 DKK
Osaka 6,405 DKK
Seoul 6,685 DKK
Shanghai 4,725 DKK