Holiday Autos Nordic

Her booker vi lejebil i sidste øjeblik

Pressemeddelelse   •   Aug 29, 2012 14:04 CEST

Danskere som bookede lejebil i sommers i sidste øjeblik har oftest lejet den i Palma de Mallorca. Det viser en sammenligning som Holiday Autos har foretaget af bookinger i juli og august.

– I vores bookinger ser vi tydeligt hvordan årets sommervejr har fået mange danskere til at rejse sydpå på en afbudsrejse, siger Anna Madsen, Nordisk Markedschef på Holiday Autos.
- Mange ønsker også at komme væk fra turiststedernes tætpakkede strande og finde deres egne yndlingssteder med en lejebil.

Palma de Mallorca er øverst på listen efterfulgt af Malaga og portugisiske Faro. Også OL-byen London er med på listen, måske på grund af at når man rejste spontant til byen, blev man tvunget til at bo langt udenfor byen på grund af de olympiske lege.

- Det er ikke overraskende at Mallorca er øverst på listen. Der er meget at opleve udover de steder på øen, som der drives rovdrift på, og øen byder også på en relativt behagelig trafikhastighed, siger Anna Madsen
- At USA ikke er med på toppen af listen trods det at lejebil er uvurderligt i byer som Los Angeles og Miami beror nok på at både lejebil og rejse ofte bookes lang tid inden afrejsen, ikke mindst på grund af visumregler.

Her bookede vi flest lejebiler i sidste øjeblik denne sommer

1. Palma de Mallorca
2. Malaga
3. Faro
4. Alicante
5. London
6. Barcelona
7. Pisa
8. Nice
9. Chania (Grækenland)
10. Lissabon

Det er risici ved at vente med at booke lejebil til kort før afrejsen, for eksempel den at de populære bilkategorier er udsolgt.

- Trods det er det næsten altid billigere at booke dagen inden afrejse end at leje bil på destinationen. Ofte får du en hel uges billeje hos os sammenlignet med hvad det ville koste for bare nogle dages billeje inklusive forsikringer hos den lokale biludlejer, siger Anna Madsen.

Undersøgelsen blev gennemført af Holiday Autos Tyskland og omfattede bookingsystemet i alle lande hvor virksomheden formidler biludlejning.

For yderligere information, kontakt venligst:
Richard Yams, richard.yams@agerapr.se, Tel: +46 70 666 65 38

Om Holiday Autos
Holiday Autos er verdens største formidler af lejebiler med biler på mere end 5000 destinationer rundt om i verden. I Norden findes Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Holiday Autos er et selvstændigt datterselskab af Holiday Autos international som ejes af Sabre Holdings, et af verdens største rejseselskaber. www.holidayautos.dk.