Falk Lauritsen Rejser

Her holder danskerne sommerferie i år

Pressemeddelelse   •   Maj 21, 2014 12:09 CEST

Kreta, Alanya og Mallorca er suverænt sommerens mest populære rejsemål, og det er i det hele taget Tyrkiet og Grækenland som har bedst fat i danskerne, viser dugfriske salgstal fra Falk Lauritsen Rejser.

Sommerferien nærmer sig med hastige skridt, og rejselyst, udlængsel og behov for nye oplevelser får netop nu mange til at orientere sig mod feriekataloger og sydlige himmelstrøg. Det mærker man også hos Falk Lauritsen Rejser, hvor der er livlig trafik på både telefonlinjer og website.

“Grækenland, Tyrkiet og Spanien er de mest efterspurgte rejselande netop nu, og denne sommers suverænt mest populære rejsemål er Kreta og Alanya med Mallorca på en tredjeplads. Kreta og Alanya hitter for alvor i øjeblikket, og siden 1. maj har de to destinationer udgjort ca. 40% af vores samlede sommersalg, mens Mallorca pt. udgør ca. 12% af vores samlede salg”, fortæller direktør Søren Falk Lauritsen.

Andre spændende alternativer
Der er stadig rejser at få til sommerens mest populære rejsemål, samt til en række andre spændende rejsemål.

”Udover de tre mest populære rejsemål, har vi jo også en lang række andre dejlige steder at rejse til. Vil man prøve noget nyt og lidt anderledes, kan jeg anbefale at man kigger på Montenegro. Dette land har vi taget med på programmet for første gang i år, og det er blevet rigtigt godt modtaget. Vi får særdeles positive reaktioner, og vores gæster roser landet for dets variation af gode oplevelser, dejlig mad og milde klima. Alt dette kombineret med en dejlig kort flyvetid og favorable priser gør, at Montenegro er et oplagt rejsemål nu til sommer.”

Først og sidst på sommeren er billigst
Selvom der lige nu sælges mange rejser til Middelhavslandene, er der stadig mulighed for en tur sydpå til sommer, forsikrer Falk Lauritsen Rejser.

”Lige nu er cirka 3 ud af 4 rejser solgt på sommerferiens fly, men selv om man ikke skal vente for længe med at bestille sin ferie, kan vi stadig finde plads på flyene – uanset om man er en familie, rejser alene eller et par. Det er selvsagt umuligt at forudse, hvordan sommeren arter sig, men en god tommelfingerregel er, at man i yderperioderne - dvs. først eller sidst i skolernes sommerferie – har mulighed for at komme af sted til de mest favorable priser. Jo tættere man kommer på den store, travle sommerferieperiode, desto mindre har man i sagens natur at vælge imellem. Så må man muligvis acceptere, at rejsearrangørerne ikke lige har ens drømmerejse tilbage og i stedet tage til takke med det næstbedste”, forklarer Søren Falk Lauritsen.

Sommerens top 3
Kreta
Alanya
Mallorca

For yderligere informationer kontakt Søren Falk Lauritsen på 2128 5433.

Falk Lauritsen Rejser har rødder tilbage til 1967, hvor familien Falk Lauritsen for første gang sendte feriegæster til den spanske ferieø Mallorca. I 2014 præsenterer Falk Lauritsen Rejser to spændende nyheder; Sivota på det græske fastland og Montenegro. I 2014 forventer selskabet at sende ca. 80.000 danskere syd på til sol- og badeferie.