TUI Danmark

Her skal de på ferie: Danske skolebørn tæller ned til sommerferien

Pressemeddelelse   •   Maj 19, 2014 11:46 CEST

Med kun seks uger til sommerferien, begynder de danske skolebørn at glæde sig til ferie, frihed og oplevelser med familien. Ca. 325.000 danskere tager på en charterferie i løbet af skolesommerferien, heraf rigtig mange børn, og de fleste kommer til at plaske rundt i havet ud for Kreta, Alanya og Mallorca.

- Flest skolebørn tager med familien til Kreta, Alanya og Mallorca den kommende sommer, fordi det er de feriemål, der er flest muligheder for børnefamilier med børn i alle aldre. Fra babyer til teenagere, med og uden bedsteforældre, kusiner og onkler. Alle kan finde hoteller, de vil elske, sjove aktiviteter de vil gøre, og finde mad de kan lide at spise på sommerens mest besøgte destinationer, mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

De sidste fem år har antallet af børn i alle aldre på charterferie i sommersæsonen været stigende med omkring 10 procent, og i samme periode har flest tilbragt sommerferie i Grækenland, Tyrkiet og Spanien. Grækenland og Tyrkiet kæmper om førstepladsen som det land, der har flest danske besøgende i sommersæsonen.

- Børnefamilier vil have tryghed på ferien, meget at vælge imellem, meget for pengene og en nem og komfortabel ferie, og derfor er det også de samme ferielande, der er på top tre år efter år. Her er alt, roligt og sikkert med en høj grad af service, siger Stig Elling.

Fotos kan downloades her:

For flere informationer, kontakt venligst: Stig Elling, salgsdirektør, Star Tour. Tlf.: 20 90 24 13

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2013 på 27%. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram