lowcostholidays.dk

Her tilbringer danskernes deres sommerferie

Pressemeddelelse   •   Jul 09, 2013 11:21 CEST

Denne sommer foretrækker danskerne solbeskinnede øer ved Middelhavet frem for hektisk storbyferie. Ifølge Lowcostholidays, der har undersøgt danskernes rejsevaner i år, er det særligt Mallorca, Malta og Kreta, der er de mest populære feriedestinationer.

Sommeren står for døren og mange planlægger deres ferie i sidste øjeblik. Rejsearrangøren Lowcostholidays har indsamlet data fra et udpluk af over 20 000 rejsende, som har booket rejse hos dem og resultatet taler sit eget tydelige sprog: Vi nordboere tager ingen chancer, når det gælder solen. Vi  booker ferierejser til de sydlige breddegrader for at være garanteret en solrig sommerferie.

Danskernes førsteprioritet i år er Mallorca, tæt fulgt af Malta og derefter Kreta. Så for dem som er ved at booke ferie nu, men ønsker at undgå andre danskere, er en rejse til fx Skotland eller Budapest et godt tip. Hvis man specifikt vil undgå højrøstede københavnere på ferien, så kan man booke en rejse til Wales eller Reykjavik.

Hvor rejser vores nordiske naboer hen?
Præcis som danskerne rejser vores nordiske naboer helst til Mallorca på ferie, kun finnerne rejser hellere til Costa Brava. Men til forskel fra os er Kreta ikke lige så populær blandt hverken nordmænd, svenskere eller finnere, så der kan danskerne være mere for sig selv. Ønsker man på den anden side at møde glade nordmænd, kan man fx booke en rejse til Kos eller Korfu.

- Denne sommer er danskerne traditionelle og booker ferie med solgaranti, men uanset hvor man rejser hen, sørger vi for, at de får mest ferie for pengene og friheden til at skræddersy rejsen som man selv ønsker den, siger Stefan Kärrström, Managing Director for Lowcostholidays i Norden.

Top-3-lister sommerferie 2013

Her rejser Odenseanerne til
1. Kreta
3. Malta