Hitachi Data Systems Denmark OLD

Hitachi Data Systems revolutionerer patientbehandlingen med ny løsning til sundhedssektoren

Pressemeddelelse   •   Feb 23, 2011 08:11 CET

Hitachi Clinical Repository giver læger og sygeplejersker nemmere adgang til vigtige patientdata.

Hitachi Data Systems Corporation, der er et fuldt ejet datterselskab under Hitachi, Ltd. (NYSE: HIT), lancerede i dag en ny it-løsning til sundhedssektoren, som optimerer den kliniske beslutningsproces og den efterfølgende patientpleje. Hitachi Clinical Repository (HCR) omdanner klinisk rådata til konkrete patientinformationer, uafhængigt af kildeapplikationerne. HCR består af en række af HDS’ førende storage-teknologier og skaber et lager af metadata, som kan trækkes fra flere forskellige informationskilder. Det giver klinikerne et konsolideret overblik over og adgang til alle relevante, elektroniske patientinformationer.

Det moderne sygehusvæsen skal kunne håndtere en eksplosiv vækst i mængden af medicinske oplysninger og billeder fra alle kliniske afdelinger. Størstedelen af disse vigtige patientdata indeholder yderligere underliggende data, såkaldte metadata, som lagres i et statisk, proprietært format, der ikke er tilgængeligt fra andre applikationer og derfor forbliver uudnyttet. Sundhedspersonalet oplever et stadigt større pres for at udnytte datamassen fuldt ud – og de applikationssiloer, som disse data opbevares i – for at optimere beslutningsgrundlaget i forhold til patientbehandling.

Patientdata i én samlet elektronisk journal

I modsætning til nuværende forhandler-neutrale arkiveringsløsninger (Vendor Neutral Archives, VNA), som udelukkende fokuserer på medicinske billeder, konsoliderer Hitachi Clinical Repository alle patientdata, standardiserer formaterne på tværs af forskellige applikationer og leverer disse data til elektroniske patientjournaler og portaler i én samlet visning, som kan genfindes intelligent og distribueres centralt og sikkert.

“Hitachi Clinical Repository udvider konceptet med medicinske forhandler-neutrale arkiveringsløsninger til at inkludere hele sundshedsinstitutionen,” siger Bill Burns, vicepræsident, Health and Life Sciences, Hitachi Data Systems. “En af systemets unikke funktioner er tilføjelse af patient-metadata til billed- og ikke-billeddata på ethvert tidspunkt i livscyklussen. Gennem problemfri konsolidering og visning af alle relevante patientdata i en samlet, vertikal journal får sundhedspersonalet det mest omfattende overblik over deres patienter, uanset hvilket informationssystem dataene opbevares i. Kort sagt gør HCR patientplejen mere effektiv – også i forhold til omkostningerne.”

Hitachi Clinical Repository - ét samlet patientoverblik

HCR virtualiserer billed- og ikke-billeddata fra alle informationssystemer og skaber et metadata-lager, som giver et konsolideret overblik over alle relevante patientinformationer. Det består af flere af HDS’ storage-teknologier herunder Hitachi Content Platform (HCP), Hitachi NAS Platform med BlueArc® (HNAS) og Hitachi Data Discovery Suite (HDDS). HCR accepterer flere datatyper, analyserer data og indekserer metadata, hvilket giver mulighed for interoperabilitet mellem eksterne applikationer som elektroniske patientjournaler og kliniske portaler.

Hitachi Data Systems leverer en komplet datatransformationsservice, der fanger relevante data fra flere informationskilder, indekserer disse data samt filsystem-, applikations- og kundemetadata og gør disse data tilgængelige for eksterne kilder via platformens API-arkitektur.

Virksomhedsregler, krav til sikkerhed og håndtering af personlige oplysninger, kvalitets- og audit-evalueringer, it-styrings- og workflow-processer kan alle anvendes i forhold til de indekserede data og yderligere optimere patientplejen. Yderligere fordele ved Hitachi Clinical Repository inkluderer:

• Indeksering og avanceret metadata-analyse af mere end 50 forskellige dokumenter og 400 MIME-typer (Multi-Purpose Internet Mail Extensions), deres indhold og eventuelle forskellige informationsniveauer giver en unik interoperabilitet.
  • Markant reduktion af omkostninger i forhold til spild, drift og vedligeholdelse kombineret med optimering af dataadgangen og effektiviteten.
  • Metadata-indeksering optimerer organiseringen af, adgangen til, overblikket over og den langsigtede værdi af dataene.
  • Fysisk anvendelse og udnyttelse af en samlet, vertikal patientjournal via løsninger til elektroniske patientjournaler og portaler giver klinikerne mulighed for at anvende og udnytte elektroniske patientjournaler.

“At oprette og administrere et metadata-lager er vigtigt, hvis man ønsker at optimere administrationen og udnyttelsen af større mængder af data og information. HDS har inkorporeret sine førende teknologier i HCR og giver dermed det kliniske personale mulighed for at hente den vigtige patientinformation – og dermed en bedre mulighed for at træffe de rigtige beslutninger. HCR er en måde at adressere den overordnede it-udfordring, som det er at tilføre merværdi til de applikationer, som skaber data,” siger CTO og medstifter David Floyer, Wikibon.

Succeshistorie: Klinikum-Wels Grieskirchen

Som et af de største hospitaler i Østrig med mere end 3.500 medarbejdere fordelt over 4 lokationer havde Klinikum Wels-Grieskirchen brug for en løsning, der kunne automatisere og effektivisere de komplekse og silobaserede processer. I dag udnytter hospitalet HCR til at konsolidere patientinformationer til laboratorie-, radiologi- og ustrukturerede indholdsadministrationssystemer og associerede metadata til levering af et konsolideret overblik til sin National eHealth-applikation og hospitalets egen klinikerportal.

“Klinikum-Wels valgte HCR for at være i stand til at give klinikerne de rigtige informationer på det rigtige tidspunkt, på det rigtige sted og i det korrekte format,” fortæller Elmar Flamme, der er CIO hos Klinikum-Wels-Grieskirchen. “Muligheden for at søge efter informationer på tværs af alle implementerede systemer, uafhængigt af leverandør eller lokation, er afgørende. Hitachi Clinical Repository giver os fleksibilitet til enkel integration af enhver form for kliniske systemer i et institutionsomspændende arkiv og skaber et grundlag for at tilbyde information til alle kliniske og administrative områder og levere langt bedre patientpleje.”

Mød HDS og Klinikum-Wels på sundhedskonferencen HIMSS11

Deltagere på sundhedskonferencen HIMSS11 i Orlando, USA, som finder sted 20.-24. februar 2011, kan se Hitachi Clinical Repository i aktion på Hitachi Data Systems-standen (stand nr. 6742). Bill Burns fra HDS vil tale om Hitachi Clinical Repository, og hvordan man kan bruge metadata fra flere informationssystemer til at håndtere informationsudfordringerne i det moderne samfund. Læs mere om HIMSS 2011 på: www.himssconference.org

Tilgængelighed

Hitachi Clinical Repository er tilgængelig verden over til hospitaler i alle størrelser, hospitalskoncerner og IDN'er (Integrated Delivery Networks).

Web-ressourcer

-       Se, hvad Storage STAT siger om HCR

-       Læs mere om Hitachi Clinical Repository

-       Læs mere om HDS Health og Life Sciences

-       Følg os på Twitter

-       Connect med os på LinkedIn

-       Bliv venner med os på Facebook

Om Hitachi Data Systems

Hitachi Data Systems leverer informationsteknologi, tjenester og løsninger i topklasse, som skaber overbevisende kundeindtjening, uovertruffen afkastningsgrad og påviselige forretningsresultater. Med en vision om, at it skal være virtualiseret, automatiseret, klar til cloud-computing og bæredygtig, tilbyder Hitachi Data Systems løsninger, der forbedrer it-omkostninger og agilitet. Hitachi Data Systems har mere end 4.500 medarbejdere på verdensplan og er repræsenteret i mere end 100 lande og regioner. Verdens førende virksomheder har tillid til Hitachi Data Systems produkter, tjenester og løsninger, blandt andre mere end 70 % af alle Fortune 100-virksomheder og mere end 80 % af alle Fortune Global 100-virksomheder. Hitachi Data Systems mener, at data driver vores verden – og information er den nye valuta. Læs mere på: http://www.hds.com.

Om Hitachi, Ltd.

Hitachi, Ltd., (NYSE: HIT / TSE: 6501), har hovedsæde i Tokyo i Japan og er blandt verdens førende elektronikvirksomheder med ca. 360.000 medarbejdere på verdensplan. Virksomheden havde i regnskabsåret 2009 (der sluttede 31. marts 2010) en konsolideret omsætning på 8.968 milliarder yen (USD 96,4 milliarder). Virksomheden vil mere end nogensinde fokusere på Social Innovation Business, som inkluderer informations- og telekommunikationssystemer, energinet, miljømæssige og industrielle systemer, samfunds- og urbane systemer samt de avancerede materialer og nøgleprodukter, der støtter dem. Yderligere oplysninger om Hitachi er tilgængelige på virksomhedens website: http://www.hitachi.com

© Hitachi Data Systems Corporation 2011. Alle rettigheder forbeholdes. Hitachi er et registreret varemærke tilhørende Hitachi, Ltd. og/eller dets filialer i USA og andre lande. Hitachi Data Systems er et registreret varemærke og registreret servicemærke tilhørende Hitachi, Ltd. i USA og andre lande.