Hitachi Data Systems Denmark OLD

Hitachi Data Systems sætter nye standarder for virtualiserede it-løsninger til Enterprise/high end-segmentet

Pressemeddelelse   •   Sep 28, 2010 08:49 CEST

Hitachi Data Systems lancerer en ny high-end virtuel storageplatform, som varsler en helt ny måde at opfatte datacentret på. Den nye storageplatform har branchens første dynamiske 3D-skalering og reducerer omkostningerne til strøm, køling og plads med mere end 30 procent.

Hitachi Data Systems Corporation, som ejes af Hitachi, Ltd. (NYSE: HIT), offentliggør nu en vigtig milepæl i virksomhedens vision om en gennemgribende transformation af datacentret. På konferencen Hitachi Information Forum i Santa Clara, Californien, afslører Hitachi Data Systems sin nye Hitachi Virtual Storage Platform (VSP) og nye Hitachi Command Suite management-software, som samlet set udgør en ny standard for virtualiserede it-løsninger til Enterprise/high end-segmentet.

"Med budgetter, der bliver mindre og mindre, organisationsændringer og øget konkurrence bliver virksomhederne nødt til både at gøre data tilgængelig og sikker, samtidig med at deres it-afdelinger skal klare mere for færre midler. Vi løser branchens mest presserende udfordringer med vores tilgang med én platform til alle data sammenkoblet med vores førende position inden for virtualiseringsteknologi. Med lanceringen af vores nye Virtual Storage Platform ønsker vi at forandre den måde, virksomheder implementerer it på og omdanne deres rå data til værdifuld information, som kan skaleres alt efter behov, og som kan tilpasses fremtidige behov,” siger Jack Domme, CEO, Hitachi Data Systems.

“Virksomhederne skal hver dag håndtere hastigt stigende mængder data og er derfor nødsaget til at arbejde helt anderledes – og smartere. Hitachi Data Systems går skridtet videre og tilbyder nu denne nye platform, som muliggør det nødvendige paradigmeskift fra datacenter til informationscenter," siger Richard Villars, vice president, Storage og IT Executive Strategies, IDC.

Voldsom vækst af data: Mere kapacitet er ikke nok

Ifølge nylige undersøgelser vokser mængderne af data med cirka 50 procent hvert år, hvor ustrukturerede data som e-mails, billeder, lyd- og videofiler stiger 10 gange så hurtigt som strukturerede data. Alene inden for sundhedsvæsenet firedobles mængden af data hvert andet år. De voldsomt stigende driftsomkostninger til at håndtere den øgede mængde af data, som i dag udgør over 65 procent af de samlede omkostninger til storage, har fået it-afdelinger til at indse, at tidligere tiders strategi med blot at tilføre mere lagerkapacitet eller øge computerkapaciteten ikke længere er realistisk.

Transformeret Datacenter

Hele konceptet omkring at transformere datacentret – det vil sige at forvandle datacentret til et fleksibelt og effektivt informationscenter, som hurtigt kan tilpasses ændrede forretningsbehov -

- har været drivkraften i it-industrien i mange år. Ved at leve op til visionen om, at it skal virtualiseres, automatiseres, være bæredygtigt og ikke mindst klar til skyen, giver Hitachi Data Systems sine kunder mulighed for at transformere deres datacentre til informationscentre, der afstemmer forretningsfokus med infrastrukturens ydeevne og dermed optimerer afkastningsgraden.

3D-skalering i rivende udvikling

Centralt i Hitachi Data Systems’ vision om at transformere datacentret finder man en enkelt, visualiseret platform til alle data med mulighed for at administrere flere forskellige storagemiljøer. Den nye Virtual Storage Platform er industriens første 3D skalerbare storageplatform, som kan håndtere alle datatyper. Virtual Storage Platformen er den eneste løsning, der dynamisk kan skalere op, skalere ud og skalere dybt for fleksibelt at tilpasse ydeevne, kapacitet og virtualisering af forskellige storageløsninger. Den kan skalere dynamisk fra små konfigurationer og tilpasses, efterhånden som kundens behov udvikler sig. Se flere oplysninger om 3D-skalering og detaljer om Hitachi Virtual Storage-platformens vigtigste egenskaber i nedenstående pressemeddelelse, som også er udsendt i dag: “Hitachi Data Systems Unveils the World’s First 3D Scaling Storage Platform for Unprecedented Cost Savings and Agility.”

Den nye Hitachi Virtual Storage platform og Hitachi Command Suite management-software giver kunderne betydelige fordele med hensyn til ydeevne, fleksibilitet, strømforbrug og total cost of ownership (TCO). Sammenlignet med ikke-graduerede og ikke-virtualiserede storageplatforme giver den nye løsning fra Hitachi Data Systems kunderne mulighed for at nedsætte omkostninger til diske med op til 70 procent ved anvendelse af gradueret storage, genindvinding af storagekapacitet og dynamisk graduering. Med Hitachi Virtual Platform kan kunderne realisere op til 33 procent reduktion af TCO per terabyte allerede det første år efter implementering. Desuden reducerer den nye platform over 30 procent af strømforbruget, nedkøling og fysiske pladsomkostninger sammenlignet med andre avancerede storageplatforme, der er tilgængelige på markedet i dag.

Som markedsledende inden for storagevirtualisering arbejder Hitachi Data Systems tæt sammen med et netværk af strategiske partnere, som leverer integrerede løsninger til kunderne. Læs venligst nedenstående pressemeddelelse, der udsendes i dag, med flere oplysninger om partnersystemet, der er opbygget omkring den nye Hitachi Virtual Storage platform og Hitachi Command Suite. “Hitachi Virtual Storage Platform Embraced by Global Partner Ecosystem.”

Live præsentation på Hitachi Information Forum Event i Californien

Hitachi Virtual Storage Platform og den nye Hitachi Command Suite blev præsenteret i går under Hitachi Information Forum i Santa Clara, Californien. Jack Domme holdt sin åbningstale med titlen “Transforming the Data Center into the Information Center”.

Gårsdagens event i Santa Clara var den første af en række verdensomspændende Hitachi Information Fora, der vil blive gennemført i 2010. Disse events er tiltænkt som en mulighed for, at kunder, partnere, medier, analytikere og andre brancheledere kan mødes med Hitachi Data Systems’ ledende medarbejdere og drøfte den seneste udvikling inden for informationsteknologi. I Danmark afholdes Hitachi Information Forum d. 13. oktober i Tivoli Congress Center. Læs mere her: http://www.hds.com/go/information-forum/dk/copenhagen_details.html?tab=tabContent1

Web-ressourcer

- Læs mere på: www.hds.com/go/virtualizeIT

- Hitachi VSP: www.hds.com/products/storage-systems/hitachi-virtual-storage-platform.html

- Hitachi Command Suite: www.hds.com/products/storage-software/hitachi-command-suite.html

- Følg os på Twitter: http://twitter.com/HDScorp

For yderligere information kontakt:

Administrerende direktør Merete Søby, Hitachi Data Systems

Telefon: +45 4070 25 90 eller +45 45 58 10 00

E-mail: merete.soby@hds.com

Om Hitachi Data Systems

Hitachi Data Systems leverer informationsteknologier – de bedste i deres klasse – serviceydelser og løsninger, som giver en overbevisende indtjening (ROI), en uovertruffen afkastningsgrad ROA) og påviselige forretningsresultater. Hitachi Data Systems har en vision om, at it skal være virtualiseret, automatiseret, klar til cloud computing og bæredygtig. Vi tilbyder løsninger, der optimerer it-omkostningerne og øger smidigheden. Hitachi Data Systems har flere end 4.200 medarbejdere på verdensplan og opererer i over 100 lande og regioner. Hitachi Data Systems’ produkter, serviceydelser og løsninger benyttes af verdens førende virksomheder, og flere end 80% af disse virksomheder findes på Fortunes globale top 100 liste. Hitachi Data Systems er overbevidst om, at data er drivkraften i verdenen, og at information er den nye valuta. Læs mere på: http://www.hds.com.

Om Hitachi, Ltd.

Hitachi, Ltd. (NYSE: HIT/TSE: 6501) har hovedkontor i Japans hovedstad, Tokyo, og er en førende global elektronikvirksomhed med cirka 360.000 medarbejdere verden over. Hitachi, Ltd. havde i regnskabsåret 2009 (med slutning 31. marts 2010) en samlet omsætning på 8.968 mia. yen (USD 96,4 mia.) Hitachi fokuserer mere end nogensinde på områder inden for social innovation, herunder telekommunikation, energi, miljø, industri, transport, samt sociale og urbane systemer og det avancerede udstyr og de nøglekomponenter, der understøtter dem. Få mere at vide om Hitachi på http://www.hitachi.com.

© 2010, Hitachi er et registreret varemærke tilhørende Hitachi, Ltd. og/eller dets filialer i USA og andre lande. Hitachi Data Systems er et registreret varemærke og registreret servicemærke tilhørende Hitachi, Ltd. i USA og andre lande.