PR Business News a.s. & PR Business Wire a.s.

ØGET HJÆLP TIL TRÆNGT BRANCHE

Pressemeddelelse   •   Feb 16, 2011 14:00 CET

Hotel- og restaurationsbranchen i Danmark har store problemer med indtjeningen, og mange virksomheder, store som små, kendte og ukendte, mærker, at de økonomiske tommelskruer spændes hårdere og hårdere. Det skal en ny brancheportal, www.restaurationsbranchen.dk , nu hjælpe med at afbøde ved at præsentere leverandører og prisbevidste indkøbere for hinanden. Hotel- og restaurationsbranchen har en meget stor underskov af små og mellemstore leverandører, som for flertallets vedkommende er ukendte blandt indkøberne på trods af, at de både leverer kvalitet og er konkurrencedygtige på pris. De har hidtil haft svært ved at manifistere sig i konkurrencen, men på den nye portal for de nu mulighed for at præsentere deres varer, priser og serviceydelser på lige fod med branchens store og trunge leverandører.

- Hotel- og restaurationsbranchen er kendetegnet ved at have et vareforbrug, der spænder utrolig bredt. Fra IT til fødevarer, siger portalens chefredaktør Bent Ahlgreen. Branchen har aldrig haft et samlende forum hvor leverandører og indkøbere kan mødes, men det kan de nu med et enkelt click. Portalen har kun været i luften en lille måned, og allerede nu kan vi se, at behovet er der. Vi har ca. 60 leverandører på restaurationsbranchen.dk, bl.a. branchens hovedorganisation,Horesta, og vi har yderligere kontakt med omtrent det samme antal. Det er vores mål, at portalen runder 500 leverandører inden årets udgang.

Hotel- og restaurationsbranchen i Danmark omfatter ca. 20.000 virksomheder.

Brancheportalen www.restaurationsbranchen.dk er en uafhængig virksomhed uden økonomiske bånd til hverken af hotel- og restaurationsvirksomheder eller branchens leverandører.